اصفهانیان: گاهی هجمه ها تناسب با اشتباهات داوری ندارد

فریدون اصفهانیان

رییس دپارتمان داوری فوتبال کشورمان گفت: ازاین بازی نکاتی را دیدم که یادداشت کردم. قطعا طبق عرف داوری ما هم اشتباهاتی داریم اما همه چیز در این امر خلاصه نمی شود.

فریدون اصفهانیان در پایان بازی امروز پرسپولیس – پیکان در  گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار کاپ، ابتدا در باره جلسه امروز فدراسیون فوتبال اظهار داشت: با توجه به مسایلی که داوری وجوددارد درخواست جلسه ای را از فدراسیون فوتبال انجام داده بودیم. این جلسه امروز برگزار شد و دبیرکل فدراسیون هم در آن حضور پیدا کرد. صحبت های داوران عزیز و درخواست های آنها مطرح شد. دبیرکل فدراسیون هم پاسخ هایی هم دادند و قرار شد درخواست های منطقی را جمع بندی کنیم تا در هیات رییسه فدراسیون فوتبال مطرح شود.

وی درباره هجمه ای که نسبت به داوری وجود دارد و اعتراض های دو تیم و تماشاگران در بازی امروز ادامه داد: ما در طول پنج هفته اول لیگ اشتباهاتی داشتیم ولی همه چیز در اشتباهات داوری خلاصه نمی شود. به هرحال داوران هم تلاش می کنند بهترین عملکرد را ارایه دهند. ولی گاهی هجمه ها تناسب با اشتباهات داوری ندارد. مثلا یک عضو کادر فنی تیمی هنوز بازی شروع نشده می گوید این داور دو سال پیش چنین و چنان کرد. بازیکن توپ را گل نمی کند یا اینکه از مهاجم حریف جا می ماند بعد همه چیز را به داور ربط می دهند می گویند داور باعث باخت شده است. ما سعی کرده ایم به اشتباهات رسیدگی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: 10 تا 15 درصد اشتباه عرف جامعه داوری است ما در تلاش هستیم به سمت کم شدن اشتباهات گام برداریم اما مشکلات داوری هم بایددیده شود و انگیزه خوبی با آنها داده شود.

اصفهانیان در پایان درباره بازی پرسپولیس و پیکان گفت: مواردی از این بازی را یادداشت کردیم که به آن رسیدگی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *