اسدی: اشتباهات داوران باید دور از هیاهو و التهاب کارشناسی شود

علی رضا اسدی

علیرضا اسدی پس از پایان جلسه هم‌اندیشی که با داوران لیگ برتری داشت، در مورد این جلسه اظهار داشت: همیشه گفته‌ام که یکی از ارکان مهم فوتبال ما داوری است که متأسفانه در دو سه هفته اخیر لیگ هجمه زیادی علیه آنها و نوع کارشان وجود داشته است. البته مشکلات عدیده‌ای در حوزه داوری وجود دارد که داوران در جلسه امروز به آنها پرداختند.
وی ادامه داد: البته خود داوران هم قبول دارند که در بعضی از جاها دچار اشتباه شده‌اند، اما نباید این اشتباه باعث شود علیه داوری هجمه ایجاد شود و باید اگر اشتباهی هم صورت می‌گیرد دور از هیاهو و التهاب کارشناسی شود.
دبیرکل فدراسیون فوتبال افزود: با برگزاری چنین جلساتی هر چند ماه یک بار می‌توان مشکلات داوری را ارزیابی و حل کرد که البته این مسئله هم باید روی شاخصه‌ها و نه روی هیجانات و احساسات عمومی در زمان فوتبال باشد.
اسدی خاطرنشان کرد: هیچ جای دنیا این‌طور نیست که در مورد داوری به این صورت صحبت شود. در این بین رسانه‌ها هم بیشترین نقش را دارند که کوچک‌ترین مسائل را بزرگ می‌کنند. اگر اتفاق و اشتباهی در داوری رخ بدهد، دیگر بازی برنمی‌گردد به همین خاطر هیجانات و موج‌ها پس از اشتباهات داوری هیچ چیزی را حل نمی‌کنند.
«اگر اشتباهی از سوی تیم داوری رخ می‌دهد باید داور متناسب با آیین‌نامه ارشاد شود و نه تنبیه»، وی با بیان این جمله افزود: بالاخره بضاعت داوری ما همین است و با تخریب شخصیت چیزی درست نمی‌شود، البته من به باشگاه‌ها هم حق می‌دهم که در برخی موارد معترض باشند، چون آنها هم می‌خواهند به موفقیت برسند، اما بهتر است که در یک فضای آرام این کار صورت بگیرد و خبری هم از تخریب نباشد.
دبیرکل فدراسیون فوتبال افزود: وقتی مطالبات مردم را بالا می‌بریم اشتباه کردن و جبران آن کار خیلی سختی می‌شود. به اعتقاد من دامن زدن به این مشکلات خیلی آنها را برطرف نمی‌کند.
اسدی در خصوص وضعیت داوری فوتبال کشور و مشکلاتی که داوران به ویژه در زمینه مالی دارند، گفت: مشکلات داورهای ما فقط مسائل مالی نیست بلکه آنها خواهان حفظ شأن و احترام خود در این فوتبال هستند و اینکه رکن قضایی فدراسیون از آنها حمایت کند.
وی تصریح کرد: متأسفانه شاهدیم در هر بازی که یک تیم می‌بازد خیلی سریع شروع به انتقاد و اعتراض به داوری می‌کنند. این روش به نفع فوتبال کشور نیست که هر کسی در هر جایگاهی نقطه نظر خود را در مورد داوری بدهد و این اتفاق باید در یک چارچوب و قالب صحیح و قانونمند رخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *