بخشی از حق‌الزحمه داوران لیگ برتری پرداخت شد

فریدون اصفهانیان

فریدون اصفهانیان پس از جلسه امروز داوران لیگ برتری با علیرضا اسدی گفت: با توجه به مسائلی که هفته‌های گذشته به وجود آمد و هجمه‌های زیادی که علیه داوران وجود داشت، تصمیم گرفتیم جلسه‌ای را با علیرضا اسدی برگزار کنیم که اتفاقا جلسه خوبی هم بود. دبیرکل فدراسیون فوتبال صحبت‌های داوران را شنید.

وی ادامه داد: داوران در این جلسه خواسته‌هایی داشتند که یکی از آنها بحث حق و حقوق بود. پاسخ‌هایی هم از اسدی دریافت کردند اما در مجموع قرار شد خواسته‌های داوران کتبی نوشته شود و به هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برود تا با فراغ بال بیشتری به این خواسته‌ها رسیدگی شود.

رئیس کمیته داوران گفت: دنبال این نیستیم که بگوییم هیچ‌کس از کمیته داوران انتقاد نکند بلکه دنبال این هستیم که اگر انتقادی هم مطرح می‌شود سالم باشد نه تخریبی.

اصفهانیان درباره اینکه چه زمانی سیستم رادیویی برای داوران تهیه می‌شود، گفت: فدراسیون فوتبال دنبال این مسئله افتاده و ما هم پیش‌فاکتور را به فدراسیون دادیم تا این موضوع عملیاتی شود که البته این اتفاق رخ نداه است. احتمالا به این خاطر است که پول وجود ندارد. واقعیت این است که وظیفه ما این بود که پیش‌فاکتور را به فدراسیون بدهیم اما وظیفه خرید برعهده فدراسیون فوتبال است.

وی درباره اینکه آیا حق‌الزحمه داوران پرداخت شده یا خیر، گفت: بخشی از حق‌الزحمه داوران لیگ برتری پرداخت شده و در مورد داوران لیگ یک و سطوح پایین‌تر هم این اتفاق در آینده رخ خواهد داد.

رئیس کمیته داوران در پایان درباره اینکه برخی از داوران شهرستانی به این مسئله اعتراض دارند که به آنها فرصتی داده نمی‌شود تا خودشان را نشان دهند، عنوان کرد: قضاوت داوران در سطوح بالا با توجه به استعدادها و نوع قضاوت‌هایی است که انجام می‌دهند. نهایتا اگر داوری شرایط خوبی داشته باشد ارتقای درجه پیدا می‌کند و در سطح بالا هم داوری خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *