نوید مظفری: بی برنامگی فدراسیون، داوران را دچار مشکل می کند

نوید مظفری

کارشناس داوری فوتبال گفت: بی برنامگی فدراسیون فوتبال باعث شده است تا داورانی که برای قضاوت در رقابتهای فوتبال دعوت می شوند، برای رفت و آمد به محل بازی با مشکلاتی مواجه اند.
نوید مظفری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: داوران فوتبال نمی توانند پس از پایان مسابقه ای که در آن سوت زده اند به راحتی به شهر مبدأ خود بازگردند، فدراسیون فوتبال نمی تواند برنامه ریزی مناسبی در این باره داشته باشد، چون تصمیم گیری برای قضاوت داوران در دیدارهای فوتبال از پیش و با برنامه منسجم تعیین نمی شود و امکانات مناسبی هم ئر نظر گرفته نمی شود.
برای نمونه یکی از داوران که ساکن مشهد بود قرار بود برای قضاوت به رشت برود، چون پرواز مستقیم از مشهد به رشت نبود، ناچار شد به تهران بیاید و از تهران با پروازی دیگر به رشت برود و در بازگشت هم با همین مشکلات مواجه شد.
مظفری افزود: البته زمانی که داور بودم با مشکل رفت و آمد مواجه نشدم، اما داورانی هستند که با این مشکل مواجه شده اند و نمی توانند به راحتی به شهر محل اقامت بازگردند که برای داوری تأسف بار است.
مظفری در ادامه گفت: در جلسات دبیر کل فدراسیون فوتبال با داوران، اطلاعات فنی و به روز داوری ارائه نمی شود و بهتر است از داوران مطرح دنیا در این زمینه استفاده شود تا داوران ایرانی هم با مسائل روز داوری و قوانین این رشته بیشتر آشنا شوند.
وی افزود: باید باور داشته باشیم که داوری در ایران با علم روز مطابقت ندارد و تا زمانی که در هیئت های استانی به خاطر بده و بستانهایی که وجود دارد یک داور را بزرگ می کنند و به راحتی داور دیگری را از گردونه قضاوت خارج می کنند، نباید انتظار داشته باشیم داوری ما با وجود این مشکلات پیشرفت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *