محسن ترکی: داوری ما از سرِ این فوتبال و تشکیلات آن زیادتر است

محسن ترکی

داور بین المللی کشورمان گفت: با شرایطی که فوتبال ما دارد، داوری ما از سر این فوتبال و تشکیلات آن زیادتر است.

به گزارش وبسایت برنامه نود و به نقل از تسنیم، محسن ترکی در خصوص نشست هم‌اندیشی داوران فوتبال گفت: متأسفانه شاهدیم استارت هجمه‌ها علیه داوری از هفته اول زده شده است در حالی که همه بحث، مسئله داوری نیست. ما می‌بینیم از همان هفته اول به دنبال حاشیه سازی علیه داوران هستند. قبول دارم که داوران هم در چند بازی مرتکب اشتباه شدند اما آیا شما فکر می‌کنید با این هجمه و ایجاد حاشیه اشتباهات داوری کمتر می‌شود؟

وی افزود: متأسفانه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هیچ کاری برای داوران انجام نداده‌اند و فقط قبل از شروع لیگ، یک دوره آماده سازی را به صورت نمایشی برای داوران برگزار کردند تا از سر خود باز کنند. مگر در ۴۸ ساعت چه کاری می‌شود برای داوران انجام داد؟

داور بین المللی فوتبال کشورمان تصریح کرد: در کشورهای حاشیه خلیج فارس داوران اردوی یک ماهه را در کنار داوران برتر انگلیس برگزار می‌کنند. این اردو حتی اگر تأثیری هم نداشته باشد باعث افزایش اعتماد به نفس داوران می‌شود.

ترکی عنوان کرد: متأسفانه شاهدیم در برخی مواقع مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ علیه داوران و داوری فوتبال کشور موضع می‌گیرند. در چنین شرایطی از بقیه چه انتظاری می‌توان داشت؟

وی در خصوص نشست هم اندیشی امروز گفت: احساس می‌کنم نشست امروز یک «شو» بود. مگر آمپول است که بخواهیم در ۲۴ ساعت به داوران تزریق کرده و آنها را آماده یا آپدیت کنیم؟ به اعتقاد من اسدی می‌خواهد مشکلات داوران را حل کند اما دستش خالی است. با این شرایط روز به روز لیگ ما فرسوده‌تر می‌شود و فوتبال ما به دلیل مشکلات عدیده‌ای که فدراسیون و سازمان لیگ دارد پسرفت خواهد کرد. در این بین دود این مشکلات به چشم داوران می‌رود و هیچ‌کس از مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ نمی‌پرسد مگر برای داوران چه کرده‌اید و چه سرمایه‌گذاری‌ انجام دادید که حالا چنین انتظاراتی از آنها دارید؟

داور بین المللی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: داوران ما باید به چه چیزی دلخوشی داشته باشند؟ به عنوان مثال یک داور می‌بینید که با اتوبوس به اهواز می‌رود، قضاوت می‌کند، قضاوت او ۱۰ شب تمام شده و باید ۱۰:۳۰ شب با همان اتوبوس برگردد تا فردا صبح در محل کارش حضور پیدا کند. با این روش ما به ۵۰ سال قبل برگشته‌ایم. فدراسیون فوتبال ۴ سال است که قول داده ۱۰ سِت ارتباطی را برای داوران بخرند که مبلغ آن ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود. این رقم برای فدراسیون فوتبال چیزی نیست و ما به فدراسیون گفتیم اگر می‌خواهید خودمان پول جمع کرده و این ست را تهیه می‌کنیم.

ترکی در پاسخ به این پرسش که با این شرایط موجود فکر می‌کنید علیرضا فغانی نیز قربانی باشد، گفت: شک نکنید که فغانی نیز یک قربانی است. داوران ما شب قبل از مسابقه باید آرامش داشته باشند و درباره چیزهای مثبت صحبت کنند اما از لحظه‌ای که تیم داوری در هتل یکدیگر را می‌بینند فقط در مورد مشکلات صحبت می‌کنند. دو ماه و نیم گذشته اما هنوز لباس داوران را مشخص نکردند. با این شرایط ما به دنبال چه هستیم؟ فکر می‌کنم با این شرایط داوری ما از سر این فوتبال و تشکیلاتش زیادتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *