جهانبازی: جامعه داوری فوتبال ایران خیلی پاک است

یدالله جهانبازی

یدالله جهانبازی در خصوص جلسه امروز (شنبه) داوران لیگ برتری با علیرضا اسدی اظهار داشت: در این جلسه مطالبی مطرح شد که در ابتدای فصل هم با اسدی مطرح کرده بودیم، اما اتفاقاتی که در پنج هفته اول رخ داد باعث شد تا دوباره با دبیرکل فدراسیون فوتبال جلسه داشته باشیم، هرچند این بار داوران بودند که ابتدا صحبت کردند و تقاضاهای‌شان را که 25 تا 30 مورد بود به اسدی گفتند.

وی ادامه داد: قرار شد درخواست داوران به صورت یک یادداشت به هیئت رئیسه فدراسیون برده شود تا در مورد آنها تصمیم‌گیری شود. شاید با این کار یکی از مشکلات ما برطرف شود.

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان افزود: یکی از مسائلی که در جلسه امروز مطرح شد بحث حق‌الزحمه داوران بود که متأسفانه پنج شش سال است حتی یک ریال هم به حق‌الزحمه ما اضافه نشده است. ما دیشب همراه با دیگر داوران جلسه‌ای را برگزار کردیم تا از این به بعد حرف‌های‌مان را رک بزنیم، چون تا به امروز وعده‌ها در مورد داوری عملی نشده است. البته این را هم می‌دانیم که کمیته و دپارتمان داوری زیر نظر فدراسیون کار می‌کنند و فدراسیون است که باید برخی امکانات را فراهم کند.

جهانبازی خاطرنشان کرد: تهیه سیستم رادیویی برای داوران 150 میلیون تومان بیشتر هزینه برنمی‌دارد، اما این پول پرداخت نمی‌شود تا تمام داوران ما به سیستم رادیویی مجهز شوند. به گفته برخی دوستان در ابتدای فصل با اسپانسر پیراهن داوران قرارداد یک میلیارد و 500 میلیونی بسته شده که 500 میلیون آن به صورت نقد دریافت شده است. فکر نمی‌کنم 150 میلیون پولی باشد که نخواهند آن را برای سیستم رادیویی هزینه کنند. البته سیستم رادیویی هم کل مشکل داوری را حل نمی‌کند، اما حداقل 20 تا 30 درصد مشکلات با این سیستم برطرف می‌شود.

وی درباره دیگر درخواست‌های‌شان از اسدی گفت: امنیت داوران بحث دیگری بود که به آن پرداخته شد. داوران باید از حمایت کمیته انضباطی و فدراسیون برخوردار باشند، اما همه دیدند که در همان هفته اول مربیان سراغ داوران آمدند، اما فقط پنج تا 10 میلیون تومان جریمه شدند. ما از فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی حاشیه امنیت می‌خواهیم. باز هم می‌گویم توقع نداریم که فدراسیون شق‌القمر کند، اما فقط لطف کرده و  به درخواست‌های ما عمل کنند.

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان در خصوص اینکه برخی‌ها می‌گویند ممکن است در جامعه داوری بحث تبانی وجود داشته باشد، اظهار داشت: جامعه داوری ما خیلی پاک است. داوران هم مانند فوتبالیست‌ها و یا مربیان اشتباه می‌کنند، اما بحث تبانی چیز دیگری است که اصلاً در جامعه داوری ما وجود ندارد. وقتی من هفته‌ای پنج شش جلسه تمرین می‌کنم، برای این است که احتیاجی به تبانی نداشته باشم و قضاوت سالمی انجام دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *