داور لیگ برتری با کامیون به خانه‌اش برگشت

لوگو سایت داوران ایران

صدای ناظر بازی کاملا لرزان و نگران بود!

به گزارش کاپ و به نقل از ایران ورزشی،با بغضی که در گلو داشت نمی‌توانست صحبت کند با همان صدای گرفته و لرزان ماجرا را از پشت تلفن برای دوست قدیمی خود تعریف کرد. اخم‌های در هم کشیده داور قدیمی از شنیدن ماجرا نشان می‌داد که حرف‌های ناظر بازی، حرف‌های تلخی بوده! ماجرایی که اگر فوتبالی‌ها بشنوند برای لیگ به ظاهر حرفه‌ای خود متاسف خواهند شد. ماجرا از این قرار است که یکی از داوران لیگ برتری هنگام بازگشت به شهر خود بلیت برگشتی در اختیار نداشت! داور سرگردان بود که چطور خودش را به شهرش برساند. کنار جاده ایستاد و مدت‌ها منتظر ماند. با کلی معطلی سرانجام یک راننده کامیون دلش برای او سوخت اما معلوم بود که او را نشناخته! راننده کامیون در کنار پای داور ترمز زد، داور سوار کامیون شد و به شهرش برگشت. ناظر بازی نگران شرایط داور بود، با او تماس گرفت اما وقتی فهمید چطور به خانه برگشته متاثر شد! «مگه میشه، مگه داریم.» اما این دفعه شده و چنین اتفاقی افتاده!
این ماجرا توسط یک ناظر بازی به صورت تلفنی به گوش علی خسروی می‌رسد. پدر خوانده داوری هم ناراحت شده و این خبر را از طریق شبکه‌های اجتماعی به گوش تمام داوران می‌رساند. این خبر دیروز دست به دست می‌چرخید. در وهله اول تمام داوران فکر کردند این اتفاق در لیگ‌های پایین‌تر افتاده است اما با کمی جست‌وجو مشخص شد که داور بازی لیگ برتر بلیت برگشت نداشته! در فوتبال میلیاردی که رقم قرارداد بازیکنان جنجالی لیگ بالای یک میلیارد است! قاضی بازی بلیت برگشت ندارد و مجبور می‌شود برای اینکه کنار جاده علاف نباشد با کامیون خودش را به شهرش برساند! اتفاقی که علی خسروی مدعی است در گذشته هم برای داوران زیاد افتاده است.
نشست هم‌اندیشی داوران لیگ برتر به زودی با دبیر کل فدراسیون انجام می‌شود. نشستی که قرار است در آن دلایل ضعف این روزهای داوری مشخص شود. حتی گفته می‌شود در این نشست یک روانشناس برای داوران حرف بزند و به درد و دل‌های آنها گوش کند اما بهتر نیست در چنین مواقعی کمی منطقی باشیم و موشکافانه دلیل این همه سر و صدا را بررسی کنیم؟! در شرایطی که اکثر داوران به این نکته اشاره می‌کنند که طی سال‌های جاری در تعدادی از بازی‌ها بلیت برگشت را برای ما فراهم نمی‌کنند و ما به زحمت بعد از بازی به خانه برمی‌گردیم، در شرایطی که داوران زمین تمرین مناسب ندارند، پیراهن و استوک مناسب برای حضور در بازی‌ها ندارند! اکثر پول داوری آنها صرف هزینه‌های جانبی از جمله رفتن به استخر، فیزیوتراپی و مسائلی از این دست می‌شود، چطور توقع داریم که در لیگ از هر لحاظ آماده باشند؟ یعنی چه چیز به آنها دادیم که در قبالش چنین توقعی داریم؟ خبر بازگشت داور لیگ برتری با کامیون به شهرش که از طریق مرد رک داوری منتشر شد بهانه‌ای بود برای تامل روی زندگی داورانی که این روزها بدجور تحت فشارند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *