علی خسروی : مشکل داوری با جلسه حل نمی شود

علی خسروی

علی خسروی کارشناس نام آشنای داور فوتبال کشورمان به سایت خبری ناصر حجازی گفت : پیشنهاد دادیم که یک کارگروه راه اندازی کنیم که افرا فاخر در آن حضور یابند و برای رفع مشکلات داوری چاره جویی کنند اما متاسفانه به این درخواست جالب توجهی نکردند در حالیکه می توانستیم در ایام تعطیلات  لیگ برتر قدمهای خوبی در این زمینه برداریم.

مدیر ورزش شهرداری منطقه یک، عضو کمیته داوران هیات فوتبال استان تهران و سخنگوی کانون داوران فوتبال ایران در ادامه افزود: بنده و برخی از دوستان پیشنهاد دادیم که یک کارگروه مرکب از کارشناسان مجرب داوری که خارج از فدراسیون فوتبال باشند و همچنین اساتید دانشگاهها “روان شناس” و اقایان مسعود عنایت و علیرضا اسدی نیز در آن حضوریابند تا بتوانیم آسیب شناسی کنیم و یک نقشه راه برای وضعیت داوری فوتبال کشورمان ترسیم کنیم.

وی افزود: هدف من و دیگر دوستانی که این پیشنهاد را ارایه دادند، فقط خدمت به جامعه داوری فوتبال کشوراست ولی نمی دانم که چرا مسوولان فدراسیون فوتبال به این درخواست های جالب توجه و اثر بخش بی توجهی می کنند.

خسروی در ادامه با تاکید بر اینکه با صرف برگزاری یک یا دو جلسه مشکلات حل نخواهد شد، گفت : دبیر فدراسیون فوتبال قرار است با داوران جلسه بگذارد و صحبت کند، سئوال من از ایشان این است که با برپایی یک جلسه چند ساعته به کجا می خواهیم برسیم؟

این کارشناس داوی همچنین تصریح کرد : به اعتقاد بنده برای رفع این مشکلات باید سازمان رفاهی برای داوران درست کرد، وقتی برای یک داور بلیت رفت به شهرستان تهیه می کنند ولی وی برای برگشت باید دست به دامان این و آن شود، معنایش چه می تواند باشد. شاید باورتان نشود ولی چندی پیش یکی از داوران چون نتوانست بلیت هواپیما و اتوبوس تهیه کند، بناچار با یک کامیون به شهر خود برگشت چون باید صبح فردای آن روز به اداره می رفت.

وی افزود : نمی دانم که چرا نقدها و راهکارهای منصفانه کارشناسان داوری را جدی نمی گیرند و چرا هرچه ما می گوییم بی فایده است. فدراسیون فوتبال باید به این مسائل حساس باشد و وسواس بیشتری بخرج دهد، من و امثال من نگران هستیم و دوست داریم مشکلات کاهش یابد. شک ندارم که اگر به  حرفهای ما گوش فرا دهند، بسیاری از نقاط تاریک و پاشنه آشیل داوری به کف خواهد رسید.

یک پاسخ

  1. اگر جلسه را ه حل است در ان به مشکلات اساسی و رفع مشکلات داوری ایران پیگیری رفع شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *