اصفهانیان: تنها تصمیم گیرنده در مورد چمن و استاندارهای زمین داور است

اصفهانیان رئیس کمیته داوران ایرانفریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران عنوان کرد آقای گل محمدی باید بخاطر حرفهایی که به داور بازی داشته در کمیته انضباطی پاسخگو باشد.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از سایت “ورزش سه”،اصفهانیان گفت: بر اساس قانون این داور بازی است که باید در مورد بلندی و کوتاهی چمن و استاندارهای زمین بازی تصمیم بگیرد و من تاکید می کنم که فقط و فقط داور بازی هست که می تواند در این مورد حکمی بدهد.

فقط داور می تواند کیفیت زمین را تایید کند

من از نظری که داور بازی ملوان در مورد مناسب بودن زمین چمن داده، دفاع می کنم چون این حق طبیعی داور است و داوری برای اینکه در این مورد نظر دهد دوره هایی را گذرانده است. حا ا اینکه زمین چاله داشته یا مناسب بازی تیم خاصی نیست، من نمی دانم. متاسفانه آقای گل محمدی با اشاره به اینکه نتیجه بازی ملوان و ذوب آهن بیرون زمین رقم خورده تهمت بزرگی به داورها زده است و باید در این مورد به کمیته انضباطی پاسخگو باشد. چطور زمانی که ذوب آهن قهرمان جام حذفی شد نتایج بیرون زمین رقم نمی خورد؟ متاسفانه ما فقط در فوتبال از حرفه ای گری حرف می زنیم و در عمل هیچ خبری نیست.

مربیان به جای آنالیز حریف، از مشکلات داوری حرف می زنند

اینکه بگوییم بعضی از تیمها بر ضد داوری و تصمیمات آن صحبت می کنند تا به این طریق اعتماد به نفس داورها را پایین بیاورند، درست نیست. متاسفانه در فوتبال ما هیچ کس یاد نگرفته که کار خودش را انجام دهد شاید ما هم به تیم یا بازیکن و مربی اعتراض داشته باشیم ولی بهتر این است هر کس کار خودش را انجام دهد تا پیشرفت کنیم. به جای اینکه مربی ها بیایند آنالیز بازی بعد را انجام دهند که حریف چه سیستمس دارد و چطور باید مقابل آن کار کنند یک هفته روی داور و مشکلات بازی قبلی کار می کنند، اما شما مطمئن باشید که این کارها به هیچ وجه از اعتماد به نفس داورهای ما کم نمی کند و آنها همیشه حق را به حقدار می رسانند.

انتخاب داور بازی ها برعهده کمیته داوران است

سعید آذری مدیر عامل ذوب عنوان کرده بخاطر مشکلات داوری در فصل گذشته لیگ نمی بایست مجددا از آقای حق وردی به عنوان داور ذوب استفاده می شد، اصفیانبان در این مورد پاسخ داد که این کمیته داوران است که تشخیص می دهد کدام داور در کدام بازی باشد. همانطور که ما نمی توانیم در کار تیمی دخالت کنیم باشگاهها هم نمی توانند در مورد انتخاب داورها نظر بدهند. بهتر است که هر کسی به وظایفی که بر عهده اش گذاشته شده عمل کند.

پشتیبان داوری باشیم

من از باشگاهها و مربیان در خواست می کنم که بیشتر از داورها پشتیبانی کنند. یادمان نرود که آنها برای آماده بودن تمرینات سخت و فشرده ای را پشت سر می گذراند. آنها با امکانات کمی که برای داوری وجود دارد در زمین همیشه به دنبال آن هستند که حق را به حقدار بدهند بهتر است که هر کس به وظایف خودش عمل کند و برای داشتن لیگی پویا پشتیبان هم باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *