فغانی: تاج جامعه داوری را از فدراسیونی‌ها جدا می‌داند

فغانی جام ملتهای اسیا2015علیرضا فغانی از روزهای بعد از ماجرای دیدار تراکتورسازی و نفت تهران در تبریز می گوید.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از ورزش سه داور بین المللی فوتبال کشورمان که هفته آخر لیگ فصل گذشته و دیدار دو تیم تراکتورسازی و نفت تهران را سوت زد اکنون خود را آماده فصل جدید می کند. او عنوان می کند اتفاقات آن بازی را فراموش کرده و آنطور که برخی ها به دنبال انداختن تقصیرهای اتفاقات آن بازی به گردن او بوده اند، مقصر نیست. علیرضا فغانی شب گذشته فینال جام رمضان شهرداری های استان تهران را قضاوت کرد و انگیزه فراوانی برای آغاز لیگ پانزدهم دارد.

داور بین المللی فوتبال ایران که خود را مهیای حضور در چین برای بازی های شرق آسیا می کند در گفتگو با “ورزش سه” درباره شرایط این روزهایش صحبت کرد.

او درباره غیبتش در میادین ورزشی بعد از اتفاقات تبریز گفت: به هرحال مسابقه ای در این مدت نبود که بخواهم حضور داشته باشم. لیگ به پایان رسید و ریکاوری کردم تا برای مسابقات فصل جدید آماده شوم. در ماه مبارک رمضان هم مسابقات جام رمضان شهرداری بود و با توجه به اینکه کارمند شهرداری هستم در بخش کارکنان بازی می کردم و در بخش مدیران نیز قضاوت می کردم. خوشبختانه شب گذشته هم قضاوت فینال این مسابقات را برعهده داشتم.

فغانی در ادامه گفت: من هیچ تغییری در زندگی ام به وجود نیامده و از این اتفاقات زیاد در دوران ورزشی ام اتفاق افتاده است. روزهای تلخ و شیرین زیاد در زندگی ام بوده است. مشکلی نداشتم و ریکاوری کردم آماده شدم برای قضاوت جدید و این صحبت ها هیچ تاثیری در زندگی ام نداشته است.

فرزند علیرضا فغانی در دوره ای که او به شدت تحت فشار بود با انتشار عکس نوشته هایی شرایط را تحت الشعاع قرار داد. فغانی درباره واکنش پسرش به هجمه های علیه خودش اینطور گفت: من زیاد دوست نداشتم خانواده ام درباره این هجمه ها واکنشی نشان دهند و البته پسرم نیز مورد مواخذه قرار دادم تا در این مساله ورود نکند. هر چند معتقدم آن هجمه ها کاملا ناحق بود.

فغانی در پاسخ به این سوال که کسانی که برایش این اتفاقات را رقم زدند یا خیر گفت: همه من را به خدا واگذار کردند و من هم همه را به خدا واگذار می کنم. مطمئنا او بهترین قاضی در این مساله است.

داور فوتبال کشورمان درباره اینکه آیا اگر دوباره به او قضاوت دیدار تراکتورسازی و نفت داده شود آیا خواهد پذیرفت نیز گفت: من خیلی جاها خواندم که این دیدار فینال لیگ برتر بوده اما در لیگ هیچ فینالی وجود ندارد و این مسابقه یک دیدار عادی مثل تمام بازی هاست. وقتی قرار باشد اسمش را فینال بگذاریم باید یک تیم قرار شود اما این دیدار شامل این اتفاق نبود. این بازی حساسی بود که برای من هم فرقی نمی کرد و همیشه تابع تشکیلات بودم و هر بازی مرا در نظر گرفتند قضاوت کردم و سعی کردم بهترین عملکرد را داشته باشم اما بعضی اوقات اشتباهات هم بوده است.

وی ادامه داد: در لیگ گذشته در بیشتر بازی ها اشتباهات وجود داشته و همه تیم ها یا از این مساله ضرر کردند یا سود کردند اما این هجمه ها همیشه بوده و البته چند وقتی است که بیشتر شده است. وقتی مسوولان ما اینطور پشت داوران را خالی می کنند هیچ توقعی از مردم ندارم. از آقای تاج که الان شعارش شده که من اینقدر مسابقه را برگزار کرده ام و اخیرا هم بد علیه داوری مصاحبه می کند و حلقه داوری را یک جامعه جدا از فوتبالی ها و فدراسیون فوتبال می دانند.

فغانی درباره سکوتش بعد از اتفاقات تبریز گفت: در آن مقطع بهترین تصمیم این بود که سکوت کنم و فکر می کنم ناعادلانه هجمه ایجاد می کردند.

او درباره محرومیت دو هفته ای اش در فصل آینده نیز گفت: چند روز دیگر باید به چین بروم و مسابقات شرق آسیا را قضاوت خواهم کرد و به طبع آن در چند هفته ابتدایی لیگ به طور اتوماتیک غایب خواهم بود. من همیشه آماده هستم و درباره این صحبت هایی که درباره محرومیتم می شود باید بگویم که من همیشه آماده هستم و از این صحبت ها لطمه نمی بینم و کسی که از محرومیتم لطمه می بیند مطمئنا لطمه نخواهم دید.

علیرضا فغانی در پایان درباره اینکه برخورد مردم بعد از اتفاقات تبریز با او چگونه بوده نیز گفت: من هیچ ضربه ای از مردم نخوردم و آنها همیشه به من لطف داشتند و خوشبختانه در شهری زندگی می کنم که همه به من لطف دارند. رفتاری که مردم با من داشتند نشان دهنده این بود که چه می گذرد و حق با چه کسی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *