عنایت: متاسفانه در فوتبال ایران دیواری کوتاه‌تر از دیوار داوری وجود ندارد

مسعود عنایترییس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال می‌گوید، وقتی مربیان و بازیکنان میلیاردی پول می‌گیرند برای توجیه شکست‌شان باید هم همه مشکلات را گردن داوری بیندازند.

به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از خبرگزاری ایسنا مسعود عنایت پیش از انتخاب به عنوان رییس دپارتمان داوری درباره‌ی دلایل ایراد اتهام به داوران فوتبال و وضعیت نابسامان داوری اظها‌رکرد: راحت‌ترین کار ممکن برای توجیه شکست‌ تیم‌ها ایراد را بر گردن داوری انداختن است و متاسفانه در فوتبال ایران دیواری کوتاه‌تر از دیوار داوری وجود ندارد.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: مربی که بالای میلیارد تومان پول گرفته به جای این که خود را مسئول بداند در توجیه شکست موضوع را بر گردن داوری می‌اندازد در صورتی که در همه جای دنیا داوران اشتباهاتی دارند حتی در فینال جا‌م جها‌نی هم داور اشتباه کرده است.

او درباره‌ی بلاتکلیفی داوری ایران در آستانه فصل پانزدهم‌ نیز اظها‌ر کرد: متاسفانه بعضی‌ها جوی درست کرده‌اند و می‌گویند که کاندیدای داوری هستند در صورتی که هیچ برنامه‌ای هم ندارند. بیشتر علت در خود جامعه داوری است که بعضی سنگ‌اندازی می‌کنند و مسئولان را دچار تردید می‌کنند و به دنبال منافع خودشان هستند.

عنایت درباره‌ی اتفاقات ورزشگاه تبریز هم گفت: باخت تراکتورسازی ربطی به فغانی نداشته و من وقتی این بازی پخش می‌شد نبودم و شنیدم داور اشتباه کرده که منجر به گل تراکتورسازی شده و یک اشتباه دیگری کرده و کارشناسان می‌گویند که داور دید نداشته برای دیدن صحنه، ایشان با توجه به این که فینال جام ملت‌های آسیا را هم قضاوت کرده و خوب هم بوده یکی از کاندیدای مسلم جا‌م جها‌نی 2018 روسیه است. متاسفانه در ایران داریم کاری می‌کنیم که همین شانس را هم از دست بدهیم.

وی افزود: یک عده‌ای می‌خواهند مشکلات خود را بر گردن دیگران بیاندازند.

عنایت ا‌دا‌مه‌ داد: آقای کفاشیان خیرخواه فو‌تبا‌ل است و من چند سال در فدراسیون به عنوان رئیس کمیته‌ داوران کار کردم و ایشان را می‌شناسم.

وی درباره استفاده از پیشکسوتان داوری نیز گفت: پیشکسوت باید به روز باشد و ما زمان خود پیشکسوت داشتیم که 10 سال در داوری نبوده و می‌گوید می‌خواهم ناظر داوری باشم.

وی در مورد حقوق داوران نیز، گفت: با توجه به شرایطی که در فو‌تبا‌ل ما و سنگینی وظیفه داور حقوق داوران و خیلی پایین است، متاسفانه همین حقوق پایین هم سر وقت پرداخت نمی‌شود. حالا لیگ برتر را پرداخت می‌کنند، ولی لیگ‌های دو و سه، سه تا چهار سال است که پرداخت نشده و اینها حتی هزینه ایاب و ذهاب را هم خودشان پرداخت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *