عسگری: انتخاب رییس دپارتمان بر عهده دبیر کل است

حسین عسگری نائب رییس کمیته داورانبه گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از سایت بانک ورزش پس از اتفاقات یادگار امام گویا کمیته داوری کشور به دنبال یک قربانی می گشت که با استعفای حسین عسگری، رییس دپارتمان داوری همه چیز روبراه شد! عسگری پس از استعفا در مورد اتفاقاتی که در این دو سال افتاده و اختلافش با رییس کمیته داوران گفت: من از دو سال پیش تا به امروز سه بار استعفا کردم. آخرین بار هم هفته بیست و پنجم لیگ چهاردهم بود که به خاطر ساختار غلط کمیته داوری کشور استعفا کردم. حرف من این بود که کار کمیته داوران و دپارتمان جداست، سیاست گذاری و تعیین خط مشی به عهده کمیته داوران و کارهای اجرایی بر عهده دپارتمان داوری است؛ همانطور که در فیفا و ای اف سی می بینید. ولی به خاطر اینکه کارهای کمیته داوران پشت پرده بوده و در رسانه ها دیده نمی شدند، رییس کمیته داوران دوست داشت در کارهای اجرایی که وظیفه دپارتمان بود دخالت کند تا دیده شود.

عسگری در این خصوص توضیح داد: نمونه دخالت کمیته داوران را هم در یک ماه و نیم گذشته برای چندمین بار دیدید که آقای میرزابیگی را برای ریاست دپارتمان داوری انتخاب کردند که مورد موافقت فدراسیون قرار نگرفت. چون اصلا انتخاب رییس دپارتمان بر عهده دبیر کل است و ربطی به کمیته داوران ندارد. شما در نامه آقای عنایت هم می بینید که نوشته شده طبق ماده شصت بند ده اساسنامه به پیشنهاد دبیر کل آقای عنایت برای پست ریاست دپارتمان معرفی می شود و فدراسیون هم امضا کرد.

عسگری که به شدت از اصفهانیان و کارهایش عصبانی به نظر می رسید، ادامه داد: همه حرف من در این مدت همین بود که که چرا رییس کمیته داوران باید در کار دپارتمان دخالت کند ولی متاسفانه هرچه فریاد زدیم و اعتراض کردیم کسی نشنید.

رییس سابق دپارتمان داوری در مورد اینکه آیا با دپارتمان همکاری می کند یا کلا از جامعه داوری دور می شود، تصریح کرد: من با ساختار اداری فدراسیون مشکل دارم وگرنه داوری جزو جدا نشدنی از زندگی من است و اگر بخواهم نمی توانم از آن جدا شوم. قطعا در کارهایی که موجب ارتقا و توسعه داوری شود، کلاس ها و تدریس شرکت می کنم. دوست دارم این را بدانید که اگر با فدا و برکنار شدن من ساختار داوری کشور درست می شود، من از این کار استقبال می کنم و خوشحال خواهم بود که توانستم برای داوری کشور حتی با کنار رفتنم کاری کنم.

حسین عسگری در مورد رییس جدید دپارتمان داوری افزود: آقای عنایت کسی هستند که قبلا در پست ریاست کمیته داوران حضور داشتند البته در زمان ایشان رییس کمیته و دپارتمان یک نفر بود و این دو از هم جدا نبودند. آقای عنایت در زمینه داوری و ریاست با سابقه هستند و هم تجربه این کار را دارند و امیدوارم در کارشان موفق باشند و اگر کمکی از دستم بر بیاید و از من بخواهند اصلا دریغ نخواهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *