خسروی:‌ کمیته داوران مقابل دبیرکل هم جبهه‌گیری کرده است

علی+خسرویداور بین‌المللی سابق فوتبال ایران گفت: صندلی ریاست دپارتمان داوری فدراسیون ظاهراً از صندلی شورای شهر و نمایندگی مجلس شورای اسلامی هم مهم‌تر شده است.

به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از خبرگزاری فارس، علی خسروی با اشاره به شرایط داوری فوتبال و بلاتکلیف بودن دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: از 22 بهمن 93 که دکتر اسدی دبیرکل فدراسیون شد در بین کارشناسان داوری زمزمه تغییر رئیس دپارتمان پیش آمد زیرا تنها حامی عسگری، مهدی محمدنبی دبیر فدراسیون بود که از اختیاراتش استفاده می‌کرد زیرا دپارتمان‌ها باید زیر نظر دبیرکل فعالیت کنند و رئیس دپارتمان باید به تأیید دبیرکل برسد.

وی ادامه داد:‌جالب است در روزهای گذشته اسامی زیادی در مورد ریاست دپارتمان داوری مطرح شد. اسامی مثل نادر جعفری، بهرام مهرپیما، ابراهیم میرزابیگی، خداداد افشاریان و مسعود عنایت تمامی این اسامی وقتی رسانه‌ای شدند ظاهرا سوختند. به نظر می‌رسد ریاست دپارتمان داوری از صندلی شورای شهر و مجلس شورای اسلامی هم مهم‌تر شده است. انگار در داوری قحط‌الرجال آمده است.

خسروی با اشاره به اعضای کمیته داوران گفت: ممبینی، مرادی و اصفهانیان نیم‌نگاهی به جانشینی حسین عسگری در کمیته داوران آسیا دارد و شاید به همین خاطر است که وقتی مردی مثل مسعود عنایت به عنوان رئیس دپارتمان معرفی می‌شود موضع‌گیری می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ تمام کارشناسان داوری که مصاحبه می‌کنند از جمله خود من می‌خواهند ببینند که از آمدن شخصی به دپارتمان سود می‌بریم یا ضرر می‌کنیم یا اینکه واقعاً دلسوزانه صحبت می‌کنیم. اکنون اسدی دبیر فدراسیون فوتبال متوجه شده است 5 داور در فوتبال با هم رفیق نیستند و اکنون هم که بحث قومیتی در داوری مطرح شده که بسیار ناپسند است. قدرت داوری به توانایی‌اش است نه به شهرش. جلال مرادی از کرمانشاه و سعید علی‌نژادیان از یزد داوران و کمک داوران الیت بین المللی بودند. بدون آنکه یزد یا کرمانشاه در سطح اول فوتبال ما مطرح باشد.

خسروی تصریح کرد: در جهان هم همین شیوه وجود دارد. سعید محمد از مالدیو، جمال شریف از سوریه، عونی حصونه از اردن، کریشنان از سنگاپور همگی با توجه به توانایی فردی خود به سطح اول داوری در دنیا رسیده‌اند بدون آنکه فوتبال مطرحی داشته باشند یا در حضور داوران قدرتمند ایتالیایی و روسی و آلمانی ژونیت شاکر از ترکیه، فینال جام باشگاه‌های اروپا را سوت می‌زدند.

وی با اشاره به مصاحبه رئیس کمیته داوران گفت: حرف‌های جدیدی که اصفهانیان به زبان آورد نشان داد که جبهه جدیدی در مقابل کمیته داوری ایجاد شده است. طبق اظهارنظر اصفهانیان اکنون کمیته داوران مقابل دبیرکل هم جبهه‌گیری کرده، در حالی که در گذشته فقط نسبت به دپارتمان موضع و جبهه داشت. شرایط نباید اینگونه باشد. انتخاب رئیس دپارتمان باید طبق ضوابط انجام شود.

خسروی با اشاره به 5 فاکتور برای رئیس آینده دپارتمان داوری گفت: رئیس دپارتمان باید به نظر من این 5 ویژگی را داشته باشد. اول داور یا کمک داور بین‌المللی بوده باشد. دوم به زبان انگلیسی مسلط باشد، سوم سوابق قضاوت در بازی‌های مهم آسیا را داشته باشد، چهارم تحصیلات مرتبط با ورزش داشته باشد و پنجم سابقه 10 سال مدیریت ورزشی را داشته باشد. هم‌اکنون به غیر از اسامی مطرح شده در رسانه‌ها من می‌توانم 10 نفر را که شایستگی ریاست دپارتمان را دارند، نام ببرم. در داوری قحط‌الرجال نداریم. فقط اعضای کمیته داوران باید بیشتر از گذشته به فکر داوری باشند نه آنکه فقط به منافع شخصی خود فکر کنند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *