اصفهانیان: بعید می‌دانم اسلامیان رئیس کمیته داوران شود

فریدون اصفهانیانرئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: اسدی تاکید کرد انتخاب رئیس دپارتمان باید از کانال کمیته داوران باشد و اگر عنایت از کانال دیگری انتخاب شود دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از خبرگزاری تسنیم، فریدون اصفهانیان در خصوص مطالبی که در برخی از رسانه‌ها مبنی بر احتمال جایگزینی اسلامیان به جای وی و همچنین انتخاب عنایت به عنوان رئیس دپارتمان داوری مطرح می‌شود، گفت: آیین نامه ما به تصویب هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و اساسنامه نیز به تایید مجمع فدراسیون رسیده و خارج از این چارچوب نمی‌توانیم حرکت کنیم. میرزابیگی را به عنوان مسئول دپارتمان داوری به دبیرکل فدراسیون فوتبال معرفی کردیم که هنوز دبیرکل در این خصوص پاسخی به ما نداده است.

وی افزود: تا زمانی که به طور کتبی پاسخی دریافت نکنیم و از رد گزینه پیشنهادی توسط دبیرکل فدراسیون مطمئن نشویم، نمی‌توانیم در کمیته داوران تشکیل جلسه داده و گزینه‌های دیگر را بررسی کنیم ضمن اینکه برای آنکه کارهای دپارتمان دچار اخلال نشود مهرپیما را تا زمان تعیین رئیس جدید مسئول رسیدگی به امور اجرایی دپارتمان کرده‌ایم.

رئیس کمیته داوران در مورد احتمال انتخاب عنایت به عنوان رئیس جدید دپارتمان و اینکه او مورد تایید اسدی هم هست، تاکید کرد: ما تا به امروز فقط میرزابیگی را معرفی کرده‌ایم. عنایت یکی از گزینه‌های ریاست دپارتمان است که اعضای کمیته داوران باید در خصوص عملکرد وی تصمیم گیری کنند ضمن اینکه هر فردی را بخواهیم به دبیرکل معرفی کنیم باید اورا دعوت و مسائل و سیاست‌های کمیته داوران را با او مطرح کنیم. در صورتی که ببینیم وی می‌تواند در راستای سیاست‌های کمیته داوران حرکت کند او را معرفی خواهیم کرد تا دیگر شاهد مسائل و مشکلات گذشته نباشیم.

رئیس کمیته داوران در خصوص شایعاتی مبنی بر جایگزینی اسلامیان به جای وی و اینکه نادر جعفری در گفت و گویی این موضوع را تایید کرده، تصریح کرد: نمی‌دانم جعفری در چه جایگاهی در کمیته داوران یا دپارتمان قرار دارد که چنین اظهار نظری می‌کند. مگر فراموش کرده‌اید چند ماه پیش او مصاحبه‌ای انجام داد و گفت کمیته داوران نیاز به پوست اندازی دارد و من می‌آیم و … چه اتفاقی افتاد؟ آیا تغییری صورت گرفت؟ آیا به غیر از اینکه طبق آیین نامه وی به دلیل مصاحبه علیه ارکان داوری فوتبال کشور چند ماه از نظارت محروم شد اتفاق دیگری افتاد؟

وی افزود: در خصوص ریاست اسلامیان در کمیته داوران اولین بار است چنین موضوعی را می‌شنوم. اگر هر تغییری در ریاست کمیته داوران بخواهد صورت گیرد باید رئیس فدراسیون فوتبال پیشنهاد داده و با آرای اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال انجام شود همانطور که انتخاب رئیس کمیته نیز با همین روش انجام می‌شود. به هر حال ما تابع قانون هستیم اما بعید می‌دانم در حالی که کمتر از یک‌سال به انتخابات فدراسیون فوتبال باقی‌مانده تغییری صورت گیرد.

اصفهانیان در مورد اینکه گفته می‌شود جوی از سوی برخی از داوران تهرانی علیه داوران شهرستانی به راه افتاده گفت: سه سال در خصوص برخی مسائل که عمده آن به حضور عسگری به عنوان مسئول دپارتمان داوری برمی‌گشت مبارزه کردیم و آنهایی که به هر شکلی وی را نگه داشتند و باعث شدند مشکلات زیادی بین کمیته داوران و دپارتمان پیش بیاید حالا امروز بیایند و پاسخگو باشند. درست نیست این افراد دوباره شرایطی را به وجود آورند که کمیته و دپارتمان داوری در تقابل با یکدیگر قرار بگیرند. انتخاب رئیس دپارتمان داوری باید از کانال کمیته داوران صورت گیرد نه از کانال‌های دیگر در فدراسیون فوتبال.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر عنایت توسط برخی افراد دیگر به عنوان رئیس دپارتمان انتخاب شود، آن وقت چه خواهید کرد، تاکید کرد: آن وقت سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و آیین نامه و اساسنامه کمیته داوران زیر سوال می‌رود. با شناختی که از اسدی دارم بعید می‌دانم در انتخاب رئیس دپارتمان داوران خلاف قانون عمل کند و در آخرین صحبتی که با او داشتم تاکید کرد که انتخاب رئیس دپارتمان باید از کانال کمیته داوران باشد.

اصفهانیان در پایان گفت: فرقی ندارد رئیس دپارتمان یا کمیته داوران چه قومیتی دارند چون باید کسانی انتخاب شوند که لیاقت و شایستگی داشته باشند. نباید با مطرح کردن مسائل قومیتی به اتحاد جامعه داوری ضربه بزنیم و یک دلسوز واقعی داوری هیچگاه چنین مسئله‌ای را مطرح نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *