واکنش عنایت به حضورش در دپارتمان داوری

مسعود عنایت رئیس قبلی کمیته داوران

مسعود عنایت در خصوص اینکه گفته می‌شود وی گزینه اصلی ریاست دپارتمان داوری بوده و دبیرکل فدراسیون فوتبال هم  نظر مساعدی در این باره دارد، گفت: هنوز پیشنهادی در خصوص ریاست کمیته داوران به من نشده و صحبتی هم با اسدی در این خصوص نداشته‌ام. من‌ هم از طریق رسانه‌ها متوجه این موضوع شدم.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر این سمت به شما رسماً پیشنهاد شود چه تصمیمی خواهید گرفت، تاکید کرد: باید شرایط را بررسی کنم و ببینیم آیا برای کار در سمت مسئول دپارتمان داوری شرایط مهیا است یا خیر چون اگر شرایط مهیا نباشد نمی‌توانم اعتبار و سابقه خوبی که دارم را خراب کنم.

عنایت در خصوص اختلافی که بین رئیس پیشین دپارتمان داوری و رئیس کمیته داوران وجود داشت، خاطرنشان کرد: وظیفه‌ کمیته داوران سیاستگذاری در داوری است و حق دخالت در چیدمان داوری و ناظران را ندارد. متاسفانه در ایران بد برداشت شده که تصور می‌کنند کمیته داوران می‌تواند در امر چیدمان داوری هم دخالت کند در حالی که وظیفه دپارتمان داوری،‌ چیدمان داوری، ناظران و انجام کارهای اجرایی داوری است. حتی در کنفدراسیون فوتبال آسیا شاهد این موضوع هستیم و عسگری که عضو کمیته داوران AFC است از این موضوع به خوبی اطلاع دارد.

رئیس پیشین کمیته داوران در خصوص اینکه در زمانی که وی رئیس کمیته داوران بود به او انتقاد می‌شد دائم در مسافرت به ویژه در سفرهای خارج کشور است و چه تضمینی دارد در صورت انتخابش به عنوان مسئول دپارتمان داوری دوباره آن هجمه انتقادی تکرار نشود، تصریح کرد: سفرهایم نسبت به گذشته خیلی کمتر شده و فکر نمی‌کنم خللی در کارم ایجاد کند.

وی در خصوص بیانیه اخیر فدراسیون فوتبال در خصوص اتفاقات دیدار تیم‌های تراکتورسازی و نفت تهران در هفته پایانی لیگ چهاردهم که منجر به محرومیت علیرضا فغانی، داور بازی تا اطلاع ثانوی شد، عنوان کرد: اگر داور به دلیل گرفتن نمره پایین در نحوه قضاوتش در یک دیدار محروم شود این محرومیت را فقط کمیته داوران می‌تواند در نظر گرفته و اعمال کند و هر نهادی غیر از کمیته داوران بخواهد اقدام به محروم کردن فغانی کند کاملا غیر قانونی است مگر آنکه به داور اتهاماتی خارج از زمین فوتبال مثل رشوه و تبانی زده شده باشد.

عنایت در خصوص وضعیت فعلی داوری فوتبال کشور گفت: شرایط داوری فوتبال ما بد نیست اما جا برای بهتر شدن خیلی زیاد دارد و باید نقاط ضعفی که در حال حاضر در زمینه‌ها مختلف به چشم می‌آید هرچه سریع‌تر برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *