مسعود مرادی: حقوق داوران لیگ برتر دو برابر می شود/ قهرمانی مشکلی برای داوری ندارد

مسعود مرادی
عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: دستمزد عقب افتاده داوران لیگ برتری پرداخت شده است.

مسعود مرادی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا گفت: «پس از بررسی‌های بسیاری که در کمیته داوران انجام شد، ابراهیم میرزابیگی به عنوان گزینه پیشنهادی این کمیته برای ریاست دپارتمان داوری به دبیرکل فدراسیون فوتبال معرفی شد.»

وی افزود: «اگر میرزابیگی مورد تایید فدراسیون فوتبال قرار نگیرد، گزینه های دیگری را مدنظر داریم، اما امیدواریم در کمترین زمان ممکن، رئیس دپارتمان داوری مشخص شود.»

مرادی با اشاره به اختلافات میان اصفهانیان و عسگری اظهار داشت: «درباره اختلاف اصفهانیان و عسگری تنهامی‌توانم بگویم که هر دو طرف اشتباهاتی را داشتند و نمی توان در اختلافات این دو تنها یکی از آنها را مقصر دانست.»

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره محرومیت 3 جلسه ای فغانی از داوری عنوان کرد:«فغانی اشتباهات تاثیرگذاری را در دیدار تیم های تراکتورسازی و نفت تهران انجام داد تا جایی که وی شخصا از هواداران تراکتورسازی عذرخواهی کرد. محرومیت فغانی بر اساس آیین نامه انجام گرفته و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد اما اینکه مسئولان رده بالای فدراسیون فوتبال بخواهند محرومیت بیشتری را برای وی در نظر بگیرند، این مسئله در حیطه اختیارات کمیته داوران نیست.»

وی با اشاره به افزایش دستمزد داوران گفت: «صحبت هایی مبنی بر افزایش دو برابری دستمزد داوران انجام شده است. با توجه به حضور اصفهانیان در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، وی توانسته نظر مثبت دیگر اعضای هیات رئیسه را نسبت به افزایش حقوق داوران جلب کند. هر چند این مسئله هنوز قطعی نشده است.»

وی افزود: «درصد قابل توجهی از دستمزد داوران لیگ برتری که از فصل گذشته طلبکار بودند پرداخت شده و باقی آن نیز به زودی پرداخت خواهد شد.»

مرادی درباره آخرین وضعیت محسن قهرمانی اظهار داشت: «قهرمانی اگر بخواهد می تواند به داوری برگردد و مشکلی در این زمینه نیست چرا که دوران محرومیت او به پایان رسیده است.»

داور بازنشسته فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که چرا داوران لیست بین‌المللی در لیگ ایران چندان به کار گرفته نمی شوند؟ گفت: «من هم با این مسئله موافقم. در حال حاضر داوران جوان و خوبی نظیر موعود بنیادی فر و بیژن حیدری در لیست الیت حضور دارند اما متاسفانه در فصل گذشته بازی های حساس و پخش زنده به آنها کمتر رسید. امیدوارم در لیگ پانزدهم این داوران بتوانند بازی های بیشتر و حساس تری را قضاوت کنند.»

مرادی در پایان صحبت هایش با اشاره به اینکه رئیس کمیته داوران به زبان انگیسی احاطه ندارد، خاطرنشان کرد: «رئیس کمیته داوران قرار است در کشورمان مدیریت کند و سفرهای خارج از کشور وی به ندرت اتفاق می افتد و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *