ترکی: فدراسیون از علاقه داوران سوءاستفاده می‌ کند

فینال جام حذفیمحسن ترکی داور دیدار فینال جام‌حذفی عنوان کرد به خاطر کم حاشیه بودن دو تیم نفت و ذوب‌آهن و به خاطر هجمه انتقادها و فشارهایی که روی داوران بود، مسوولیت بازی فینال را قبول کردم.

به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از “ورزش سه” ترکی گفت: دیدار فینال نفت و ذوب‌آهن از آن جمله بازی هایی بود که به دلیل کم حاشیه بودن دو تیم قضاوت بسیار روانی داشتیم. من و کمک هایم آقایان ابوالفضلی و ظهیری سعی کردیم در خیلی جاها آوانتاژ بدهیم تا به زیبایی و سرعت بازی کمک کنیم و تماشاگر بازی زیباتری را شاهد باشد.

منصوریان محترمانه پرسید جوابش را دادم

البته اینکه من در اواخر بازی زیاد کارت دادم علتش این بود که سعی کردم بازی را کنترل کنم و در عین حال تنشی در بازی بین دو تیم به وجود نیاید که خوشبختانه آقای میرزابیگی وقت کارهای من را کارشناسی کرد، همه درست بود. در حین بازی آقای منصوریان از من در مورد یکی از شبهاتی که در داوری برایش به وجود آمده بود، سوال کرد اما آنقدر محترمانه این کار را انجام داد که من هم در حد نیاز برای او توضیح دادم. خوبی کار دو مربی این بود که نه خودشان تنشی در بازی ایجاد می‌ کردند و نه این مساله را به سکوها منتقل می‌ کردند چون معمولا ناآرامی روی سکوها به دلیل اعتراض مربیان یا بازیکنان است که در نهایت به داوری ظلم می‌ شود.

آرزو دارم یک روز با خانواده به استادیوم بیایم

ما باید بپذیریم که فوتبال ما اعم از مدیرعامل، هیات مدیره، بازیکن، فدراسیون و داوران همه جزو عناصر اصلی هستند و باید به هم احترام بگذارند و قوانین را رعایت کنند. هر کس باید در حیطه وظایف خودش کار کند، در غیراینصورت فوتبال به بیراهه می‌ رود. یکی از عوامل موفقیت تیم داوری در بازی فینال هم همین بود که هر کس وظیفه خودش را انجام می‌ داد. آرزوی من این است که یک روز با خانواده ام به استادیوم بیایم. تفریح سالم در کشور کم است و برای اینکه بتوان یک روز با خانواده به ورزشگاه بیایی و فوتبال و والیبال را نگاه کنی باید جو سالم سازی شود من فکر می‌ کنم در این زمینه فروش بلیت های الکترونیکی هم خیلی می‌ تواند کمک کند.

محرومیت فغانی صحت ندارد

این بحثی که در مورد محرومیت آقای فغانی وجود دارد، اصلا درست نیست. برای هر داوری پیش می‌ آید که در طول فصل یکی، دو بازی محروم شود و آن هم بستگی دارد به نمره ای که ناظر بازی به او می‌ دهد. اما اینکه بگوییم داوری مشکل داشته، مخصوصا آقای فغانی که جریمه شده و محروم شده، اصلا صحت ندارد و به نمره ای که ناظر می‌ دهد، بستگی دارد.

فدراسیون از علاقه داوران سوءاستفاده می‌ کند

در پایان فصل می‌ خواهم از زحمات صادقانه و خالصانه ای که جامعه داوری داشته تشکر کنم. اگر امثال فغانی ها و ترکی ها در فوتبال هستند به خاطر تجربیاتی هستند که به دست آوردند. یک روز آنها هم جوان بودند به عقیده من مسوولین فدراسیون از عشق و علاقه داوران جوان سوءاستفاده می‌ کنند و حتی یک ریال هم به حقوق های آنها اضافه نشده. متاسفانه گاهی هم بعضی از انتقادات افراد سیاسی باعث می‌ شود تا به مسوولین فدراسیون فشار بیاید و آنها نسبت به داوری موضع گیری کنند. آخر شما چه کاری برای داوری کردید؟ هیچ چی! که حالا پشت شان را هم خالی می‌ کنید. به غیر از فدراسیون فوتبال کسی پشت داوران نیست. البته فدراسیون هم علیرغم میل باطنی اش و تحت فشار این کار را انجام می‌ دهد.

می‌ خواستیم با فغانی به دیدار مایلی‌کهن برویم

من در زمان مربیگری آقای مایلی‌کهن قضاوتی نداشتم اما در این مدت واقعا از حمایت های ایشان به عنوان یکی از بزرگترهای فوتبال نسبت به جامعه داوری قدردانی می‌ کنم. روز گذشته هم بعد از بازی فینال تیم داوری به همراه آقای فغانی قصد داشتیم به دیدار ایشان برویم که متاسفانه آقای مایلی‌کهن ممنوع الملاقات شدند. همچنین جا دارد از رسانه ها هم تشکر کنم وخواهش کنم که اتفاقات و مصاحبه ها را همانطور که هست بازتاب بدهند تا من ترکی به عنوان داور از مصاحبه کردن با مطبوعات طفره نروم و در نهایت تعامل ما بین داوران و رسانه ها از میان نرود. آرزوی من این است که یک جامعه فوتبالی پویا داشته باشیم که بتواند افتخارآفرین باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *