خسروی: اسکوربورد ورزشگاه را هم فغانی خاموش کرد؟

علی خسروی
علی خسروی کارشناس داوری فوتبال کشورمان در خصوص اتفاقات اخیر تبریز و استعفای حسین عسگری با ما هم‌صحبت شد.
این روزها برخی فغانی را مقصر حوادث تبریز می‌دانند؛ نظر شما در این خصوص چیست؟
این حرف‌ها یعنی چه؟ اسکوربورد ورزشگاه را هم فغانی خاموش کرد؟ شایعه 2-2 شدن بازی اصفهان را فغانی در ورزشگاه پخش کرد؟ این اتهامات بی‌پایه و اساس است.

قضاوت فغانی در بازی تراکتورسازی – نفت تهران چطور بود؟
فغانی در دقیقه 85 صحنه‌ای را ندید که هیچ‌کس ندید. دوربین‌ها ندیدند و کارشناسان داوری هم متوجه آن نشدند. فقط دوربین اضافه برنامه 90 از زاویه‌ای دیگر آن را نشان داد که پنالتی بوده است، پس با این اشتباه سهوی که تشخیص پنالتی کار بسیار دشواری بود نمی‌توان بر فغانی خرده گرفت و او را محکوم کرد. فغانی یکی از سرمایه‌های داوری فوتبال ماست و نباید به ناحق او را محکوم کرد.

و اخراج تیموریان؟
اخراج آندو برابر قانون بود و نمی‌توان بر کار داور ایراد گرفت.

نظر شما در خصوص استعفای عسگری چیست؟
عسگری و اصفهانیان طی این 3، 4 سال اختلافات زیادی با هم داشتند. هر قدر ما گفتیم کسی گوش نکرد اما حالا یک سال است که همه فهمیده‌اند این دو با هم مشکل دارند. اختلافات عسگری و اصفهانیان خیلی به داوری ما ضربه زد و خدا می‌داند چقدر زمان نیاز است تا مشکلات موجود برطرف شود.

و چه کسی جانشین عسگری شود بهتر است؟
گزینه‌هایی که در شهرستان زندگی می‌کنند نمی‌توانند مناسب باشند. آقای اصفهانیان خودش در شهرستان زندگی می‌کند و کار و زندگی‌اش آنجاست. همین مسئله باعث می‌شود نتواند به قدر کافی برای داوری وقت بگذارد به نظرم رئیس دپارتمان داوری باید کسی باشد که بتواند تمام وقت خودش را صرف دپارتمان کند و در تهران باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *