جهانبازی: وزیر ورزش تخصصی در داوری ندارد که اظهارنظر می‌کند

یدالله جهانبازی

یدالله جهانبازی در مورد هجمه‌های اخیر علیه داوران فوتبال اظهار داشت: حق مصاحبه ندارم ولی به خاطر اینکه علیرضا فغانی تحت فشار قرار گرفته، مجبورم صحبت کنم. وزیر ورزش و جوانان، رئیس ما است و همه زیر نظر او قرار داریم ولی تخصصش داوری نیست که می‌گوید داور دیدار تراکتورسازی تبریز – نفت تهران اشتباه کرده است.

وی با بیان اینکه «وزیر باید با صبر و شکیبایی در مورد داوری صحبت می‌کرد»، افزود: من دبیر آموزش و پرورش هستم و نمی‌توانم در مورد مکانیکی اظهارنظر کنم چون تخصصی در این زمینه ندارم. همه داوران اشتباه می‌کنند و خود من بیشتر از همه اشتباه داشته‌ام اما نباید همه کاسه و کوزه‌ها را سر داوران شکست.

داور بین‌المللی کشورمان تصریح کرد: وقتی از نیم فصل دوم یک ریال هم دریافتی نداشته‌ایم، چه انتظاری از داوران دارند؟ چه امکاناتی به داوران داده‌اند که الان جواب می‌خواهند؟ از خانه و کارم می‌زنم تا قضاوت مسابقات را انجام دهم. بارها در مدرسه با من دعوا کرده‌ و گفته‌اند چرا در کلاس‌ها شرکت نمی‌کنی، در صورتی که به خاطر علاقه‌ای که به داوری دارم، در مسابقات کار قضاوت را انجام می‌دهم.

جهانبازی در خصوص اختلافات بین حسین عسگری و فریدون اصفهانیان و استعفای عسگری از ریاست دپارتمان داوری گفت: این موضوع به دپارتمان و کمیته داوران برمی‌گردد و صحبتی در این زمینه ندارم. بحث من در مورد داوران است و اینکه قبول داریم داوران هم اشتباه می‌کنند ولی سعی داور این است که کمتر اشتباه کند. اگر دقت کرده باشید،  ۵،۶ هفته آخر تنها چند داور به طور ثابت قضاوت بازی‌ها را برعهده داشتند. دلیل این مسئله به تجربه آنها بازمی‌گردد و اینکه از داورانی استفاده شده که امتحان خود را پس داده‌اند.

«دیواری کوتاه‌تر از داوران پیدا نمی‌شود». وی با بیان این جمله به تسنیم گفت: برای مسئولان متاسفم که همه کاسه و کوزه‌ها را سر داوران شکسته‌اند. با این رفتارها خستگی در تن‌مان باقی می‌ماند و منصفانه نیست این گونه علیه داوران جبهه‌گیری کنند. مدام در حال کوبیدن ما هستند و هیچ‌کس هم طرفداری داوران را نمی‌کند. همین کارها را می‌کنند که داوران یک به یک از این عرصه کنار می‌روند. سال گذشته سعید مظفری‌زاده کنار رفت و ظاهرا قرار است یکی دو داور هم کنار بروند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *