عسگری را قهرمان نکنید

لوگو سایت داوران ایران

“رییس دپارتمان داوری فوتبال استعفا کرد” شاید این خبری بود که بعضی ها به دلشان خیلی خوش آمد تا بسیاری از بد اخلاقی های ورزش در اتفاقات بازی تراکتورسازی و نفت  با این خبر به ورطه فراموشی سپرده شود و جز اولین اقدام وزارت ورزش تلقی شود.
در حالیکه استعفای عسگری به دو ماه قبل بر می گردد اما برکناری وی امروز به نام وزارت ورزش نوشته می شود تا همانگونه که وزیر ورزش با اتهاماتی که به سوی داور بازی وارد کرده است با برکناری عسگری به محبوبیتش اضافه گردد. اما آنچه که واضح است عسگری و اصفهانیان از یک جنس و در یک لباس به داوری فوتبال ضربه مهلکی زدند که ضربه اختلاف این دو تا چند سال آینده بر پیکر داوری این کشور باقی خواهد ماند.
با این برکناری عسگری از یک طرف و بلافاصله مصاحبه قهرمانانه وی در یکی از رسانه ها با مضمون “آیا برکنار شده‌اید یا استعفا داده‌اید؟”، گفت: حدود 40 روز قبل باز هم گزارشی به مسئولان فدراسیون فوتبال نوشتم و در آن گفتم با توجه به اینکه شما توجهی به حل مشکلات نمی‌کنید، بهتر است من دیگر نباشم و کار را به کسانی بدهید که خود را هم مسئول کمیته داوران و مسئول دپارتمان می‌دانند.
عسگری در پاسخ به این سؤال که «چرا بعد از 40 روز الان با استعفای شما موافقت شده است؟»، عنوان کرد: دلیل این مسئله اتفاقات پیش آمده در بازی تراکتورسازی و نفت تهران است. به هر حال مسئولان ارشد فدراسیون به دنبال کسی هستند که همه تقصیرها را به گردن او انداخته و کاسه و کوزه‌ها را بر سر او بشکنند. در واقع آنها یک قربانی می‌خواهند تا از فشاری که زیر آن قرار دارند، خارج شوند. به جای آنکه به دنبال حل مشکلات باشند. چه کسی بهتر از عسگری که قربانی باشد؟” از وی بعنوان یک قهرمان یاد نشود.
عسگری با گریزاندن بسیاری از داوران ضربه بزرگی به داوری کشور وارد کرده است و اصفهانیان با بی مدیریتی خود، داوران را در بین چرخ دنده های اختلافات با رییس دپارتمان له کرده است.
اگر کمی به عقب باز گردیم مثلا در دوره ریاست منوچهر نظری داور 26 ساله ایی به نام ترکی بوجود آمد که در بسیاری از موارد یار شاطر کمیته داوران بوده است و همینطور در دوره عنایت داوری به نام فغانی با آنهمه هجمه علیه عنایت رو می شود و داورانی مثل بنیادی فر و اکرمی از کشفیات عنایت بودند که به آسیا معرفی شده اند. اما در دوره آقایان عسگری و اصفهانیان جز داور گریزی حرکت مثبتی دیده نشد.

عسگری باید زودتر می رفت اما نه به این شکل که قهرمان لقب گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *