خسروی: کمک داور دوم، مرد اول میدان

علی خسروی

کارشناس داوری فوتبال ایران معتقد است داور بازی تیم های پرسپولیس و الهلال، تحت تاثیر جو ورزشگاه آزادی قرار گرفته بود.

علی خسروی در رابطه داور مالزیایی بازی رفت سرخپوشان در مقابل الهلال در ورزشگاه آزادی گفت: از ابتدای بازی و از رنگ و روی پریده امیر بن نور محمد، داور این مسابقه می شد فهمید که وی تحت تاثیر جو ورزشگاه آزادی قرار گرفته و حضور صدهزار تماشاگر سرخپوش تاثیر خود را گذاشته است.

وی ادامه داد: در صحنه ای که سرخپوشان گل دریافت کردند، توپ اول به درستی توسط کمک داور آفساید اعلام نشد، اما در صحنه بعد، نه تنها مهاجم عربستانی در موقعیت آفساید قرار نداشت بلکه توپ توسط مدافع پرسپولیس به او رسیده بود و اصلا نمی توانست آفساید باشد. داور مسابقه جرات اعلام کردن گل را نداشت و این از خوش اقبالی سرخپوشان بود که او این مسابقه را سوت می زد.

خسروی در رابطه با صحنه خطای هند سوشا مکانی گفت: در آن صحنه نیز داور مسابقه یا باید اصلا خطا نمی گرفت و هند اعلام نمی کرد، یا اگر سوت زد و اعلام خطا کرد باید مکانی را از بازی اخراج می کرد، به نظر من یقینا سوشا باید در آن صحنه از بازی اخراج می شد.

وی در ادامه راجع به صحنه های دیگر این بازی گفت: اخراج بازیکن عربستانی کاملا درست بود چرا که او طارمی را از به وجود آوردن یک موقعیت حساس محروم کرد. در صحنه گل پرسپولیسی ها نیز شاهکار کمک داور این بازی رقم خورد چرا که همه توپ از خط عبور نکرده بود و نمی توانست به بیرون از زمین رفته باشد.

او در پایان گفت: همانطور که پس از بازی پرسپولیسی ها مقابل استقلال گفتم صحنه خطا روی امیدابراهیمی پنالتی نبود اینجا هم می توانم بگویم کمک داور این بازی به پرسپولیسی ها به دو دلیل لطف کرد، اول اینکه گل صحیح الهلالی ها را به راحتی، قبول نکرد و بعد هم اینکه گل سالم پرسپولیسی ها را به سختی قبول کرد. شاید خیلی ها فریب می خوردند که توپ عالیشاه از خط عبور کرده اما او به درستی دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *