مایلی کهن:داوران فوتبال ایران خیلی مظلوم واقع می شوند

مایلی کهن

محمد مایلی کهن روز دوشنبه در حاشیه همایش دانش افزایی مربیان فوتبال ایران به خبرنگاران گفت: رفتارها و برخوردها در فوتبال ما به طوری است که هم به مربی و هم بازیکن و هم داور توهین می شود در حالیکه در کشورهای دیگر تماشاگران دو تیم رقیب در کنار هم نشسته و از بازی لذت می برند و به کسی هم توهین نمی کنند.

وی ادامه داد: در لیست جدید تیم ملی تعداد زیادی از بازیکنان امید دعوت شده اند. ما هم می توانیم از حضور بازیکنان امید در تیم ملی مخالفت کنیم. آن موقع چه پیش می آید. اما ما کشورمان را دوست داریم و برای سرمربی آن هر کاری انجام می دهیم.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا کادر فنی تیم ملی امید از بازی ها دیدن می کند اظهار کرد: شما بفرمایید کدام بازی را ندیده ایم. حتی بازی های دسته دو را مشاهده می کنیم و تلاش داریم که بهترین بازیکنان را انتخاب کنیم. اگر نتوانیم بازی ها را ببینیم از مربیان زحمت کش در استان ها می خواهیم که بازیکنان خوب شان را به ما بدهند.

مایلی کهن با اشاره به اتفاقات قبل از سال جدید افزود: قبل از سال جدید جهانبخش و آزمون را می خواستیم که با مخالفت های مکرر کی روش مواجه شد. در آخرین لحظات جهانبخش و آزمون را به تیم امید دادند اما آن ها نتوانستند در اندازه های واقعی خود ظاهر شوند.

وی درباره حکم دریافتی از سوی حبیب کاشانی گفت: آقای کاشانی زحمت کشیدند و حکم ما را اعلام کردند. هنوز قرارداد کادر فنی تیم ملی امید بسته نشده است و منتظر انعقاد قرارداد هستیم.

وی با بیان اینکه چرا فقط فغانی را مقصر بازی تراکتورسازی و نفت می دانند گفت: فغانی زحمت زیادی کشیده است تا به این درجه از داوری دست یافته. او افتخار کشور ما است و نباید این هجمه بزرگ را علیه او درست کنیم

وی با اشاره به اینکه باید در فوتبال محترمانه رفتار کرد و از رفتارهای توهین آمیز دوری جست، اضافه کرد: شنیدم که آندرانیک تیموریان یکی از بازیکنان خوب و دوست داشتنی به سبب نوع رفتارش در بازی تراکتورسازی با نفت عذرخواهی کرده است و من درود می فرستم به شهامت این بازیکنان که گناه را به گردن داوران نیانداخت و نشان داد که فغانی مجبور به اخراج وی شده است.

مایلی کهن گفت: برگزاری این گونه کلاس ها برای من بی دانش مفید است هرچند یکی دو ساعت از شروع این کلاس ها می گذرد اما ارزش خودش را دارد و می تواند به ما کمک کند.

وی افزود: اکنون در کشور ما راجع به هر مسئله ای می توانیم صحبت کنیم به جز در مورد کارلوس کی روش. او بالاتر از خطوط قرمز است و حتی افتخار نمی دهد در این جلسات شرکت کند. او در سه، چهار ماه گذشته که سرمربی تیم ملی ایران است و حقوق هم می گیرد یک مسابقه لیگ برتر را نگاه نکرده است.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد اینکه آیا این کلاس ها می تواند برای کی روش مفید باشد اظهار داشت: حضور او می توانست باعث شود که ما استفاده لازم را ببریم.

مایلی کهن تاکید کرد: کی روش در این مدت یک بار بازی های لیگ را از نزدیک نگاه نکرد. متاسفانه چیزی هم نمی توانیم بگوییم. شرایط طوری شده که شما می توانید در مورد مسئولان مختلف صحبت کنید اما از کی روش نه. چقدر علیه وزیر ورزش تاختند. مگر او چه صحبتی انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *