نصیرزاده:دست کمیته داوران در لیگ چهاردهم همانند سال های گذشته باز نبود

هوشنگ نصیرزاده کارشناس داوری

هوشنگ نصیرزاده امروز (دوشنبه) در گفت و گو با ایرنا به خروج سعید مظفری زاده،هدایت ممبینی،خداداد افشاریان،محمود رفیعی،محسن ترکی و سعید بخشی زاده ازگردونه داوری فوتبال کشور اشاره کرد و افزود: دست کمیته داوران در لیگ چهاردهم همانند سال های گذشته بازنبود و اعضای این کمیته برای قضاوت در لیگ بیشتر از جوانان استفاده کرد.

وی افزود: اعضای کمیته تنظیم مقررات فدراسیون نیز با توجه به این شرایط یک ماده قانونی درآیین نامه انضباطی مبنی براین که هر کسی که علیه داوری صحبت کند جریمه نقدی و یا محروم می شود،به تصویب رساند وحمایت خود از داوران به خصوص داوران جوان اعلام کردند.

کارشناس ارشد داوری فوتبال کشورمان درمجموع عملکرد داوران با تجربه و جوان را درطول فصل گذشته قابل قبول خواند و اظهارداشت: درچهاردهمین دوره رقابت های لیگ برتربه رغم این که از داوران جوان بیش از گذشته استفاده شد اما آنان به همراه داوران با تجربه قضاوت های قابل قبولی ارایه کردند البته اشتباهاتی نیز وجودداشت.

وی در مورد اشتباهات داوری و تاثیر آن درنتایج رقابت های لیگ برتر و جام حذفی نیز گفت: تا زمانی که انسان فوتبال را قضاوت می کند اشتباه درداوری هم وجود دارد و نمی توان منکر آن شد با این همه معتقدم نباید تمامی اشتباهات و کاستی ها را برگردن داوران انداخت.

کارشناس داوری فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از مسوولان تیم ها هنگامی که نمی توانند دردرون زمین امتیازی کسب کنند دیواری کوتاه تر از داوری پیدا نمی کنند و کم کاری و کمبودهای تیم خود را به قضاوت داوران نسبت می دهند.

نصیرزاده گفت : قضاوت اشتباه داوران دربعضی ازدیدار های لیگ تاثیر گذار بوده و نمی توان از آن به راحتی گذشت اما با این همه چیدمان جدول دربالا و پایین براساس توانمندی تیم ها صورت گرفته و اشتباهات داوری تاثیری چندانی درآن نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *