ارزیابی کارشناسان از لیگ چهاردهم فوتبال ؛ داوری نمره خوبی نمی گیرد

علی+خسروی

کارشناس و پیشکسوت داوری گفت:به داوری لیگ چهاردهم فوتبال نمره ۱۵ می دهم.
علی خسروی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، درباره ارزیابی عملکرد و قضاوت داوران لیگ برتر افزود: داوری بازی ها در لیگ امسال از من نمره خوبی نمی گیرد، البته در ۲۷ سال قضاوتم در فوتبال همیشه داوری کشور همین بوده، زمان هایی در اوج بوده و زمان هایی هم نزول داشته است.
وی درخصوص دلایل ضعف داوری ها گفت : داوران در بخش اخطار و اخراج با هم هماهنگ نبودند و آمادگی جسمانی شان در مسابقات خوب نبود.
خسروی افزود: همچنین داوران در رابطه با مربیان پرخاشگر بد عمل کردند وکمک داوران هم در بخش آفساید با اینکه خیلی خوب شده بودند اما هنوز بالغ نبودند و پرچم ها زیاد بالا رفت.
این کارشناس و پیشکسوت داوری تصریح کرد : نظارت هم دیگر مشکل لیک بود زیرا برای حدود ۲۵ داور، ۴۰ ناظر بود و این نظارت را نوبتی کرده بود که به نظرم نباید ناظر، نوبتی باشد.
خسروی گفت : باید از تعداد ناظران کاست و حداکثر در لیگ برتر ۱۵ یا ۱۶ نفر ناظر بیشتر نباشد.
وی در ادامه با بیان اینکه مهمترین مشکل نبود همخوانی میان رئیس کمیته داوران و رئیس دپارتمان است افزود : آنها با هم تفاهم ندارند و هر دو علیه هم کودتای مخملی راه انداخته اند؛ به طور نمونه بازی دو هفته قبل تراکتورسازی و سایپاست که در آن آقایان دو فرد مجزا را برای قضاوت معرفی کرده بودند در حالی که طبق قانون،‌ چینش داوران با دپارتمان است اما وقتی رئیس کمیته داوری دپارتمان را قبول ندارد، این طور می شود.
خسروی افزود : در پی بازی های لیگ، سوال داوران این بود که آقای عسکری می رود یا می ماند در حالی که این ارتباطی به آنها ندارد و فقط نشان می دهد که اختلافات چقدر مشهود شده است و اعضای دپارتمان با کمیته داوری چقدر مشکل دارند.
این کارشناس داوری همچنین با انتقاد از اینکه داورانی را در فهرست داوران بین المللی قرار داده ایم که هنوز یک قضاوت دربی پایتخت را نداشته اند گفت: چطور داوران در این حد، قضاوت های حساس و دشوار ملی نداشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *