خسروی: این بازی، مقدس‌ترین بازی دنیاست/به حق وردی حسادت می کنم

تورج حقوردی داور لیگ برتر ایران

علی خسروی در رابطه با تعیین داور بازی تیم های استقلال و پرسپولیس گفت:

به آقایان اصفهانیان و عسگری تبریک می گویم

من ابتدا به کمیته داوران و آقای عسگری تبریک می گویم چرا که فکر می کنم انتخاب به حقی بود، تورج حق وردی هم می توانست مانند علیرضا فغانی آبروی داوری ایران در آسیا باشد، ایشان کاملا فوتبال را می شناسد، زیرا هم فوتبالیست و هم معلم بوده است. زمانی که برای تست داوری آمد، می توانم بگویم اتفاق نادری در داوری دنیا افتاد و با توجه به استعدادی داشت، آقای شهبازی رئیس وقت کمیته داوران بدون اینکه وی مدتی کمک داور شود از همان ابتدا به او سوت داد و او به عنوان داور وسط قضاوت های خود را شروع کرد.

مقدس ترین بازی دنیا

وی اضافه کرد: ای کاش می توانستیم در هر دربی یک داور جوان و بااستعداد معرفی کنیم، دربی تهران را شاید بتوان گفت مقدس بازی دنیاست، کدام بازی را در دنیا سراغ دارید که از شب قبل هواداران تیم ها بیایند و پشت در استادیوم بخوابند؟

به حق وردی حسادت می کنم

این روزها به تورج حق وردی حسادت می کنم، می دانید چرا؟ من شاید هزار بازی قضاوت کرده باشم که صد تای آن بین المللی بوده باشد، اما هیچکدام از آنها دربی نبوده است، کمک داور و داور چهارم بوده ام ام داور اصلی، هرگز، به نظر من حق وردی خدا را شاکر باشد که اگر روزی آقای عنایت از سر لجبازی نام او را از لیست داوران بین المللی خط زد، یک چنین روزی هم می آید که وی با وجود داور ملی بودن، قضاوت دربی را برعهده بگیرد.

این بازی تمام داوران تهرانی است

من فکر می کنم در دو سه دربی گذشته، حق وردی بغض داشت چرا که می توان گفت قضاوت این بازی حق او هم بوده است، بنده هم از زمانی که به عضویت کمیته داوران تهران درآمدم، وقتی برای داوری دربی از من پرسیده شد، خیلی محکم گفتم تورج حق وردی. پس از آن خیلی ها به من متلک گفتند اما من هم مثل او بغض کردم تا بخواهم جواب بدهم. درحال حاضر هم ایشان بداند که فقط خودش در زمین نیست بلکه تمام داوران تهران در زمین هستند.

از مربیان دو تیم می خواهم پیش قدم شوند

من از مربیان دو تیم آقایان قلعه نویی و ایوانکوویچ می خواهم خودشان پیش قدم شوند و به شاگردان شان بگویند که با داور همکاری کنند. فراموش نکنیم که ایشان یک داور ملی است و درست سوت زدن ایشان باعث نگاه بیش از پیش به داوران استان تهران می شود.

حق وردی سعی کند بهترین قضاوت عمرش را انجام دهد

هیچ داوری در دنیا، طرفدار هیچ تیمی نیست، داوران قسم می خورند و نمی توانند قسم شان را زیر پا بگذارند. آیا همه آنهایی که چراغ قرمز رد می کنند آدمهای خلاف کاری هستند؟ من به ایشان توصیه می کنم، امروز اصلا تمرین نکند، با تمام پیشکسوتانش تماس بگیرد و اجازه بگیرد و فردا با خیال راحت برود به قضاوتش به بپردازد. وی فقط باید تلاش خود را انجام دهد، سعی کند بهترین داوری خود را انجام دهد و نگران هیچ عکس العملی هم نباشد چرا که کمیته داوران بررسی های لازم را انجام داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *