دلخوری مسعود مرادی از فدراسیون فوتبال و متولیان امر داوری

مسعود مرادی ناظر داوریمسعود مرادی ناظر داوری عنوان کرد متاسفانه در ایران نه فدراسیون و نه متولیان داوری نظر من را نمی پرسند.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از “ورزش سه”، مسعود مرادی که پس از دو ماه به تازگی به ایران بازگشت، درمورد برنامه هایش گفت: من پس از سمیناری که برای ناظران و مدرسان داوری در AFC برگزار داشتم. به عنوان ناظر داوری بازیهای پیش مقدماتی جام جهانی در دیدار یمن و پاکستان حضور یافتم و پس از آن در بازی تیمهای چینی در آسیا به عنوان ناظر AFC حاضر شدم. پس از آن بر دو بازی AFC کاپ نظارت کردم. در پایان هم برای انتخاب داوران الیت از طرف AFC به کشورهای سوریه، قطر و تایلند رفتم.

حساسیت اشتباهات داوری در هفته های پایانی

هفته های پایانی لیگ بخاطر تایین قهرمانی لیگ برتر و گرفتن سهمیه در میان تیمهای بالای جدولی و همچنین سقوط تیمها قعر جدول به رده پایین تر، اهمیت زیادی دارد. برای همین هم از سوی بازیکنان و مربیان با حساسیت بیشتری دنبال می شود. به همین علت هم اشتباه داوری که در طول فصل هم به صورت طبیعی انجام می گرفته در این دیدارها بسیار تایین کننده خواهد بود و مثل هفته گذشته و اعتراض آقای جلالی می تواند پر حرف و حدیث باشد.

داوران ما تمرکز لازم را ندارند

متاسفانه در 2 سال اخیر مسایلی در بخش داوری و همچنین حواشی آن، باعث شد که داوران ما تمرکز خودشان را از دست بدهند. چون با توجه به شناختی که من از داوران لیگ دارم، می بایست عملکرد خیلی بهتری در زمین داوری داشته باشند. با توجه به حساسیت بازیها و اشتباهاتی که می تواند اعتراضاتی را به دنبال داشته باشد. در هفته های باقی مانده هم باید چیدمان داوری خوب باشد و هم عملکرد داورها و برای این مهم هم به اوج تدبیر باید به کار گرفته شود.

دوست داشتم در بخش نظارت به داوری کمک کنم

من هیچ وقت دنبال مسئولیتهای اجرایی در فدراسیون و کمیته داوران نبودم، اما زمانی که از داوری خداحافظی کردم انگیزه شوق آن را داشتم که بتوانم در بحث نظارت به فوتبال و جامعه داوری کمک کنم و تجربیاتم را در اختیار داوران کشور قرار دهم، اما متاسفانه نه فدراسیون فوتبال و نه متولیان داوری هیچکدام حتی نظرخواهی هم از من نمی کنند. من هم آدمی نیستم که بخواهم نظراتم را به آنها تحمیل کنم. در نهایت هم امیدوارم که هر تصمیمی که برای داوری گرفته می شود به دور از حب و بغض و در جهت منافع ملی و ارتقاء سطح داوری باشد.

حضور فغانی در فینال جام ملتها جای تقدیر داشت

متاسفانه جامعه داوری ما گاهی مظلوم واقع می شود قضاوت فینال جام ملتهای آسیا افتخار بزرگی بود که برای اولین بار نصیب ایران شده بود. به طور حتم اگر تیم ملی بزرگسالان یک چنین موفقیتی کسب می کرد همه از آن حرف می زدند و مورد تشویق قرار می گرفت، اما متاسفانه هیچ تشویقی برای داوران در نظر گرفته نشد. امیدورام داوران ایرانی با حمایت مسئولان و حمایت رسانه ها بتواند باز هم در سطح بین الملل افتخار کسب کند.

یک پاسخ

  1. ان شا الله مشکلات حل بشه . مشکلات داوری خیلی زیاده . تشکر از خبر.
    یا علی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *