تشکیل کمیته‌عجیب داوری‌در فوتبال‌ایران واقعیت دارد؟

داوری فوتبال

قضاوت‌های پر حرف و حدیث در بسیاری از مسابقات لیگ برتر و دسته اول، صدای خیلی از تیم‌ها را درآورد. قضاوت‌هایی که پس از بازبینی آنها در برنامه‌های تلویزیونی، مشخص می‌شد اعتراض بخش زیادی از تیم‌ها به مشکلات داوری منطقی و به حق بوده و امتیازات فراوانی به واسطه همین اشتباهات سهوی جا بجا شده است.

شرایط در رقابت‌های دسته اول بغرنج‌تر هم بود. تا جایی که بخش زیادی از تیم‌ها با اعتراض به نحوه قضاوت‌ها به سود چند تیم خاص، بارها و بارها شکایات خود را به مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کردند. عجیب اینکه مسئولان کمیته و دپارتمان داوری در گفتگوهایی که پس از پایان هر هفته از رقابت‌های لیگ انجام می‌دادند، از کیفیت داوری‌ها ابراز رضایت می‌کردند و اغلب تصمیمات مهم و تاثیرگذار گرفته شده در مسابقات را درست می‌دانستند.

با این حال برخی از منابع نزدیک به فدراسیون فوتبال می‌گویند این مشکلات عجیب، شکایات پرشمار تیم‌ها و پرداختن رسانه‌ها به آنها باعث شده یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال با تشکیل کمیته‌ای هشت نفره به صورت مستقیم در چینش داوران مسابقات حساس اعمال نظر کند. موضوعی که به هیچ عنوان آن را تایید یا تکذیب نمی‌کند و صرفا آن را براساس شنیده‌ها منتشر می‌کند. اینکه می‌گویند اختیارات رئیس کمیته داوران و رئیس دپارتمان داوری که البته در طول سال نیز اختلاف‌نظرهای فراوانی باهم داشتند کم شده به خودی خود اتفاق بسیار بدی است اما تیم‌هایی که در اغلب دیدارها از داوری‌ها زیان دیده بودند، از نحوه چینش داوران در مسابقات هفته‌های اخیر لیگ برتر و دسته اول ابراز رضایت می‌کنند.

یک پاسخ

  1. من که فکر نمی کنم همچین چیزی باشه فقط دارند سعی می کنند حرف درست کنند برای داوران . نباید توجه کرد . اینم از اون حرف ها است .
    تشکر
    یا حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *