عسگری: دپارتمان ارث پدری ام نیست

حسین عسگری نائب رییس کمیته داوران به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از سایت بانک ورزش حسین عسگری خبر استعفای شفاهی خود را تکذیب می‌کند. او از افرادی می‌گوید که به دروغ دارند علیه او شایعه و حاشیه به راه می‌اندازند. رییس دپارتمان داوری البته اختلافش با اصفهانیان را هم تایید می‌کند اما تاکید دارد که همه‌اش اختلاف سلیقه و نظر است.

اخیرا از ریاست دپارتمان داوری استعفا داده‌اید؟
– نه. به هیچ عنوان. این خبر اصلا صحت ندارد.
گفته‌ می‌شود که به خاطر ناراحتی از رفتاری که با شما در دپارتمان داوری شده است با عصبانیت و فریاد اعلام کرده‌اید که دیگر نمی‌مانید و استعفا می‌دهید و می‌روید.
– نه آقا من آدمی نیستم که به صندلی چسبیده باشم. اینجا هم کیسه ندوخته‌ام. هدفم فقط خدمت به جامعه داوری کشور است. این بحث‌ها را کسانی مطرح می‌کنند که منافع‌شان به خطر افتاده و دنبال اهداف خاص هستند. مردم و رسانه‌ها به خوبی این آدم‌ها را می‌شناسند و به خوبی چهره واقعی خود را به همه نشان داده‌اند.
پس حتی به صورت شفاهی هم اعلام نکرده اید که استعفا می‌کنید؟
– مگر استعفای شفاهی هم داریم؟ مطمئن باشید من اگر به این نتیجه برسم که بودنم به ضرر داوری است و کمکی نمی‌توانم بکنم اصلا بدون این استعفا و بازی‌ها خواهم رفت.  ولی همین الان ما داریم با قدرت کار خودمان را انجام می‌دهیم. کاری به شایعات رسانه‌ها نداریم.
خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه یک کمیته هشت نفره عملکرد داوران و ناظران را به صورت نا محسوس تحت نظر قرار داده است.
– دروغ محض است. برای اینکه جو را خراب کنند و وجهه داوران را در این وضعیت حساس زیر سوال ببرند دست به هر کاری می‌زنند و هر دروغی می‌گویند!
 آقای عسگری! این اخبار و اطلاعات طبیعتا از خود جامعه داوری به بیرون درز پیدا می‌کند.
– من هم منظورم با آن دسته افرادی است که سعی دارند جو جامعه داوی را مسموم و نگاه مردم را هم بد کنند.
شما قبلا در مصاحبه‌ای اعلام کرده بودید که حاضر نیستید به هر قیمتی فعالیت کنید. حالا چرا امروز با وجود اینکه کمیته داوران اختبارات شما را کاهش داده و در کارتان دخالت می‌کند باز هم مانده‌اید؟
– به هر حال الان شرایط به شکلی نیست که بخواهیم درباره این مسائل صحبت کنیم. مطمئن باشید در آخر فصل حتما توضیحات مفصل ارائه خواهیم داد.
درگیری‌های شما با فریدون اصفهانیان مدت‌هاست که نقل محافل ورزشی است. جامعه داوری هم از این اختلافات ضربه‌های بدی خورده است.
–  دارند زیادی شلوغش می‌کنند. شما مگر با همکار خودتان بر سر تمام مطالب و قضایا اتفاق نظر دارید؟ تا به حال نشده با همکارتان بر سر یک موضوع به بحث و جدل لفظی  بپردازید؟ هر کاری بکنید آخرش باز هم در کنار هم برای یک هدف تلاش می‌کنید. الان داستان در کمیته داوران هم به همین شکل است. من به هیچ عنوان درگیری شخصی و اختلافات شخصی با اصفهانیان نداشته و ندارم. این حقیقتی است که خیلی‌ها دوست ندارند آن را باور کنند. اما شما واقعیت‌ را از زبان من بشنوید. من شاید با اصفهانیان اختلاف سلیقه و نظر بر سر خیلی از مسائل داشته باشم اما درگیری شخصی با هم نداریم. در نهایت هر چه که هست کار کمیته داوران و جامعه داوری انجام می‌شود.
الان چرا وظیفه چینش داوری مسابقات لیگ برتر و لیگ آزادگان از شما سلب شده است؟
– الان نمی‌خواهم درباره این  موضوع صحبت کنم. چون ممکن است حاشیه درست شود. می بینید که من دارم وظایف خودم را در کمیته داوران انجام می‌دهم. اگر قرار باشد کسی اعتراض کند آن من هستم. اما می‌بینید که با همکاری سایر دوستان داریم کار را جلو می‌بریم. باز هم می‌گویم بسیاری از این مشکلات و حواشی و شایعات را ناجوانمردانه دارند برای ما درست می‌کنند. خیلی از این خبرهایی که می‌دهند درست نیست. من رییس دپارتمان هستم، اصفهانیان رییس کمیته داوران است. نکته مهم این است که در نهایت کار داوری دارد خوب انجام می‌شود. شما نگاه کنید در هفته‌های اخیر اشتباهات داوری به شکل قابل توجهی کمتر شده است و عملکرد داوران در مجموع قابل دفاع بوده است. فقط یک مورد بازی پرسپولیس مقابل سپاهان بود که اشتباهات داوری تاثیر گذار بود و خود ما هم به این مساله اعتراف کردیم. اما بازی‌ های دیگر اشتباهات تاثیرگذار و جنجالی نداشته است. چرا کسی از این عملکرد‌های مثبت چیزی نمی‌نویسد و اطلاعاتی نمی‌دهد؟ یک عده آدم که دنبال منافع شخصی هستند دارند جنجال سازی می‌کنند. وگرنه ما در آرامش داریم فعالیت خودمان را انجام می‌دهیم.
گفته می‌شود که اسماعیل صفیری  یا دکتر حقیقی قرار است جانشین شما در دپارتمان داوری شوند.
– تا همین الان که من دارم با شما صحبت می‌کنم هیچ قراری برای ایجاد تغییرات گذاشته نشده است. چون در شرایط فعلی هم صلاح نیست تغییراتی انجام شود. اما درباره همین اسماعیل صفیری یک نکته را توجه داشته باشید. او یکی از بهترین گزینه‌ها برای ریاست دپارتمان داوری است. چون هم زبان انگلیسی را خوب بلد است و هم سابقه درخشانی در داوری کشور داشته است. اما بروید از خود اسماعیل صفیری مصاحبه بگیرید و ببینید اصلا شرایط زندگی او به شکلی است که بتواند برای ریاست در دپارتمان داوری زندگی خود را به تهران بیاورد؟ چرا نمی‌روید از خودش سوال کنید؟ او کارمند اقتصادی است و آنجا مشغول به کار است. نمی‌تواند خانه و کار و زندگی اصلی خود را ول کند و از اصفهان به تهران بیاید. اما آنهایی که می‌خواهند من نباشم می‌آیند این خبرها را به رسانه ها می دهند تا شهر را شلوغ کنند. من خوب می‌دانم این آدم‌ها دنبال چه چیزی هستند. اما مطمئن باشند که به اهدافشان نخواهند رسید.
خودتان با توجه به این شرایط چه تصمیمی دارید؟
– تا زمانی که فدراسیون فوتبال بخواهد با قدرت در سمت ریاست دپارتمان داوری کارم را ادامه می‌دهم.
حاضر هستید تحت هر شرایطی باشید؟
– شرایط خیلی هم بد نیست. ما داریم کارها را انجام می‌دهیم. مگر هدف غیر از این است که سطح داوری ها خوب باشد و اشتباهات کمتر شود؟ الان که وضعیت داوری‌‌ها خیلی بهتر شده است. من هم فعلا تصمیمی برای جدایی نگرفته‌ام.
حتی در پایان فصل هم قصد جدایی ندارید؟
– ببینید، مگر دپارتمان ارث پدری ام است و سند شش دانگ آن به نام من خورده‌ است که همیشه قرار باشد اینجا باشم؟ یک روز آمده ام، یک روز می‌روم. به محض اینکه فدراسیون بگوید برو می‌روم. مگر می‌توانم کار دیگری هم بکنم؟
راستی! گفته می‌ شود شما در روزهایی که به فدراسیون فوتبال می‌روید ماشین مدل‌بالای خود را در چند کوچه بالاتر یا پایین تر از فدراسیون فوتبال پارک می‌کنید تا کسی ماشین شما را نبیند! واقعا این کار را می‌کنید؟
– بعضی روزها بله. اولا اینکه به کسی نمی‌تواند ارتباطی داشته باشد. دوما اینکه ایرادش چیست؟ شما خودتان که ماشا‌ءالله بارها فدراسیون آمده و دیده‌اید که در کوچه فدراسیون به هیچ عنوان جا برای پارک کردن ماشین نیست. وقتی در کوچه‌ی فدراسیون جای پارک نیست من ماشینم را کجا پارک کنم؟ وسط خیابان بگذارم؟
اما خب این شائبه را برای شما راه انداخته‌اند!
– مگر جرم کرده‌ام؟ ماشین من که مدل بالا نیست. حسین عسگری بعد از این همه سال فعالیت در ورزش کشور و شغل اصلی اش، مگر ایرادی دارد الان ماشینش صد میلیون تومان قیمتش باشد؟ من یک تویوتا صد میلیون تومانی خریداری کرده ام و اتفاقات بسیاری از روزها هم جلوی فدراسیون فوتبال ماشین را پارک کرده ام. می‌دانم خیلی‌ها این بحث را راه انداخته‌اند که بگویند فلانی از کجا آورده که ماشین صد میلیونی سوار می‌شود.
حالا خودتان نظرتان درباره این حرف و حدیث ها چیست؟
ماشین مدل بالا الان داریم بالای یک میلیارد تومان که همین جوری در سطح شهر دارند رفت و آمد می‌کنند. سوار شدن یک تویوتا آن هم مدل 2013 جرم است؟  مگر من فقط از داوری ارتزاق می‌کنم که الان برای همه سوال شده من این ماشین را چگونه خریداری کرده ام. ضمن اینکه اگر می‌خواستم پنهان کاری کنم خب اصلا با این ماشین به فدراسیون و جاهای فوتبالی نمی‌رفتم! غیر از این است؟ عده‌ای به دروغ حتی می‌خواهند آبروی افراد را زیر سوال ببرند. اما آخرش روسیاهی می‌ماند به ذغال. خدا می‌داند که ما صادقانه داریم کار خودمان را می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *