گل شریفی آفساید نبود

ایرج نظری

ایرج نظری در گفتگو با ایمنا درمورد قضاوت داوران دیدار سپاهان و پرسپولیس اظهار داشت: اگر بخواهیم در مورد داوری صحبت کنیم باید در نظر داشت که مسابقات به اوج حساسیت رسیده و همانطور که روی کادر فنی و بازیکنان و حتی تماشاچیان فشار زیادی است قطعا روی داوران هم این فشار تاثیر گزار است.
وی ادامه داد: ما تصاویری که از تلویزیون می‌بینیم خیلی متفاوت است با داوری که از نزدیک و در شرایط خاص نظاره گر بازی است و تصمیماتی می‌گیرد که فکر می‌کند درست می‌باشد اما وقتی صحنه های بازی را از طریق گیرنده و صحنه آهسته نگاه می‌کنیم به راحتی می‌توانیم درست یا نادرست بودن تصمیم داور را تشخیص بدهیم، واقعا اگر خودمان را به جای داور قرار دهیم متوجه می‌شویم که شرایط واقعا سخت است و تصمیم گیری به این راحتی نیست.
نظری بیان داشت: اگر بخواهیم در کل جمع بندی داشته باشیم دیروز داور سپاهان و پرسپولیس قضاوت خوبی انجام داد ولی بعضی اتفاقات برمیگردد به خطاهای چشمی که سرعت بازی باعث می‌شود داوران این خطاها را انجام دهند.
وی در مورد مردود اعلام کردن گل سپاهان گفت: گل مهدی شریفی که مردود اعلام شد آفساید نبود و کمک داور در شرایط سختی تصمیم گرفت که بازهم میگویم نمی‌تواند عمدی باشد و جزو اشتباهات محسوب می‌گردد، به جز این صحنه، داور یک خطا که بر روی طارمی از سوی بازیکن سپاهان رخ داد را نگرفت که من فکر می‌کنم همین دو صحنه می‌توانست در عملکرد دو تیم تاثیر گزار باشد.
نظری در ادامه اظهار کرد: ما نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم و بگوییم اشتباهی در بازی دیروز صورت نگرفت چون مردم بازی دیروز را دیدند و صحنه های آهسته نشانگر این اشتباهات بود، اما در کل داوران این مسابقه کسانی بودند که عمدی قضاوت نادرست انجام نمی دهند و اگرهم اشتباهی رخ داده مطمئنا اشتباه سهوی و خطای دید بوده است.
وی تصمیمات داوران را در بازی های بعدی برای تیم‌ها سرنوشت ساز دانست و گفت: کمیته داوران باید خیلی بیشتر به انتخاب داور توجه کند چون مسابقات آخر لیگ به حساسیت بالایی رسیده و تیم‌های پایین جدول برای فرار از سقوط تلاش می‌کنند و تیم‌های بالای جدول برای قهرمانی، و قطعا تصمیمات داوری می‌تواند در سرنوشت تیم‌ها تاثیر بسیاری داشته باشد، امیدوارم در این هفته های پایانی لیگ داوران دقت بیشتری داشته باشند که حق هیچ تیمی پایمال نشود.

یک پاسخ

  1. چقدر زیبا ایشون صحبت کردند . واقعا همینه . ما در تلویزیون بازی ها را می بینیم و قضاوت می کنیم و داوران در نزدیک ترین صحنه تصمیم می گیرند .پس کلی متفاوت هست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *