علی خسروی: تیم های ایرانی موش آزمایشگاهی AFC شده اند

علی+خسروی

علی خسروی درباره داوری بازی پرسپولیس و النصر معتقد است تیم داوری این بازی اشتباهات زیادی داشته است و تیم های ایرانی موش آزمایشگاهی AFC شده اند.

علی خسروی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا ورزشی، با اشاره به نحو قضاوت ما نینگ، مو یوکسین گفت : به نظر می رسد مسئولان AFC تیم های ایرانی را از نظر چیدمان داوری بازی های شان در لیگ قهرمانان آسیا، موش آزمایش گاهی خود کرده اند و داوران ضعیفی را برای قضاوت این تیم ها انتخاب می کنند. نمونه این مساله در بازی تراکتورسازی و الاهلی امارات که گل خطای حریف تراکتور را درست اعلام کرد و اشتباهات زیاد تیم داوری چینی بازی پرسپولیس و النصر عربستان قابل لمس بود. در مورد چنین موضوعاتی کمیته داوران فدراسیون  وهمین طور مسئولان باشگاه پرسپولیس و دیگر باشگاه ها باید واکنش نشان دهند. آیا اگر این گونه اتفاقات در لیگ و بازی های داخلی رخ بدهد، کسی سکوت می کند؟

خسروی گفت: قضاوت این داور در مجموع پر اشتباه بود که مرا به یاد برخی مسابقات  در حد محلات می انداخت !

خسروی در خصوص قضاوت این داور در نیمه اول این دیدار گفت : در دقیقه 5 عمر ابراهیم مدافع النصر عربستان به خاطر خطای واضحی که روی مهاجم پرسپولیس انجام داد، موقعیت آشکار گل را از پرسپولیس گرفت و  مستحق کارت قرمز بود که داور در این صحنه به کارت زرد اکتفا کرد. در دقیقه 17 نیز دروازه بان النصر در اقدامی عجیب و به قصد تمسخر، به تیر دروازه آویزان شد و بارفیکس رفت که داور در این صحنه باید او را با کارت زرد جریمه می کرد.

این کارشناس امر داوری در ادامه گفت: خطایی که محمدرضا خانزاده مرتکب آن شد، درست بود و باید با کارت زرد جریمه می شد اما در ادامه بازیکن النصر در حالتی نامتعادل با دست به شکل سیلی به گوش مدافع پرسپولیس زد که این صحنه نیز از چشم داور دور ماند و در این اقدام باید داور این یازیکن را حداقل با کارت زرد جریمه می کرد.

علی خسروی با اشاره به اتقافات نیمه دوم، اظهار داشت : در دقیقه 60 و در صحنه ای که به سود پرسپولیس اعلام پنالتی شد، اعلام پنالتی درست بود اما در این صحنه نیز مدافع عربستان در موقعیتی آشکار، خطای محرزی را روی مهدی طارمی داشت که او باید اخراج می شد.

خسروی در خصوص جنجالی  که در  دقایقی از نیمه دوم باعث قطع بازی شد، گفت: در این صحنه سوشا مکانی به خوبی وارد جریان شد و از جنجال جلوگیری کرد و کارش قابل تقدیر بود اما در آن صحنه نمی دانم علت دخالت پیام صادقیان که اصلا در زمین حضور نداشت چه بود؟ او باید توجیه شود که نمی تواند در این گونه مسائل ورود پیدا کند.

داور سابق فوتبال ایران ادامه داد : در دقیقه 71 لگددپ واضحی مهاجم النصر روی  ران پای سوشا مکانی زد که باید با اخراج مهاجم النصر او را جریمه می کرد که این بار هم از این خطا چشم پوشی کرد.

علی خسروی در پایان گفت: در مجموع من قضاوت داوران چینی این دیدار رادر حد استاندارد ندیدم و  به اعتقاد من این داوران نسبت به خطاها و جرائم شخصی بازیکنان خوب عمل نکردند و پرپسولیس خیلی خوش شانس بود که با وجود این شرایط موفق شد در نهایت این دیدار را با چنین قضاوتی با پیروزی پشت سر بگذارد.

یک پاسخ

  1. در یک کلام می تونم بگم در همین بازی ها است که مشخص میشه داوران ما سرتر از داوران دیگه. در اسیا هستند . تشکر از شما . مانند همیشه خبرها عالی هستند.
    یا حق یا علی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *