اصفهانیان: دستمزد داوران در اسرع وقت پرداخت می‌شود

فریدون اصفهانیان رییس کمیته داوران

پرداخت نشدن دستمزد داوران در نیم‌فصل دوم و همچنین جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد کی‌روش بهترین دلیل برای گفت‌وگو با فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال و عضو هیئت رئیسه این فدراسیون بوده است.

دستمزد داوران در نیم‌فصل دوم هنوز پرداخت نشده و داوران از این بابت گلایه دارند.

بله، دستمزد داوران در نیم‌فصل اول را پرداخت کردیم اما برای پرداخت دستمزد داوران در نیم‌فصل دوم اقدام‌های اولیه را انجام داده‌ایم و کمیته داوران در حال تهیه سندها و جمع‌بندی است تا آنها را به سازمان لیگ بدهد و دستمزد داوران هرچه سریعتر پرداخت شود. ۱۰ هفته به آنها بدهکاریم. در جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم این مسئله را مطرح کرده‌ام.

نظر شما در مورد ادامه همکاری با کی‌روش چیست؟

ما می‌خواهیم که کی‌روش بماند با حضور او مخالف نیستیم ما موافقیم که او طبق همان قراردادی که امضا کرده به کارش در فوتبال ایران ادامه بدهد.

اما کفاشیان گفت که کی‌روش به احتمال ۸۰ درصد از تیم ملی ایران جدا خواهد شد.

این یک بحث دیگری است اگر کی روش خودش بخواهد برود با او طور دیگری برخورد می‌شود اما هیات رئیسه موافق ادامه همکاری با کی‌روش است و او باید هرچه سریعتر تکلیفش را روشن کند.

یدالله جهانبازی یکی از داوران از اینکه گفته می‌شود داورها در هفته‌های آخر دقت کنند گلایه‌مند است؟

این حرف که اشکالی ندارد مثل این می‌ماند به یک دانش‌آموز زرنگ بگویم تو درس‌خوانی اما بیشتر دقت کن این مسئله هیچ اشکالی ندارد.

فرهاد کاظمی بعد از بازی با پرسپولیس گفت که اگر داورها اجازه بدهند راه‌آهن در لیگ برتر می‌ماند نظر شما در این مورد چیست؟

ما نمی‌گوییم که مربیان در مورد داوران صحبت نکنند اما بهتر است که به جای آنکه بعد از مسابقه در مورد داوری صحبت کنند در چارچوب مقررات عمل کرده و اعتراض خود را به طور کتبی به فدراسیون بدهند و ما هم به طور کتبی جواب‌شان را می‌دهیم بعد از مسابقه مربی‌ها گرم هستند و صحبتی را می‌کنند اما بعد از دیدن فیلم مسابقه و آنالیزم قضاوت کنند بهتر است. ما که نمی‌گوییم که هرگز اشتباه نکرده‌ایم اشتباهات داوران خود را قبول می‌کنیم.

داوری بازی پرسپولیس و راه‌آهن مشکلی داشت؟

بدون مشکل هم نبود.

تمهیدات شما برای کاهش اشتباهات داوران در هفته‌های پایانی لیگ چیست؟

لیگ به مراحل حساس خود رسیده است هفته گذشته ما لیگ دسته دو و لیگ دسته اول را به طور همزمان برگزار کردیم اکنون مسابقات لیگ‌ها در همه رده‌ها در اوج حساسیت به سر می‌برد و ما تلاش می‌کنیم بهترین داوران‌مان را برای این مسابقات انتخاب کنیم و به آنها تأکید هم می‌کنیم دقت بیشتری داشته باشند.

2 پاسخ

  1. علاوه بر دستمزد به نظرم داوران احتیاج به احترام زیاد تر از الان دارند که متاسفانه منزلت و احترام کمی در جامعه فوتبال و ورزش ما برای این عزیزان وجود دارد .
    تشکر از خبر
    یا حق یا علی

  2. آقای اصفهانیان فقط لیگ برتر فوتبال رو میبینه آقای رئیس ،فوتسال 91 ،92و93 پول نگرفتن نه نیم فصل این رو پیگیری کن چون خودتون نظارت فوتسال ندارید مهم نیست درسته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *