دست‎نشان اشتباه خودش را گردن داور می‌اندازد

علیرضا فغانی جام جهانی

علیرضا فغانی در گفت‌وگو با خبرنگار “ورزش سه” گفت: من منکر اشتباهات داوری نیستم اما متاسفانه بعضی از مربی ها یا بازیکنان عادت دارند که همیشه مشکلات خودشان را گردن داوری بیاندازند، ضمن اینکه بعضی از اوقات فشار آنها باعث تغییر رای داوران جوان هم می‌ شود.

به انتقادهای دست نشان عادت دارم
از نظر من صحبت های آقای دست نشان مربی نساجی کاملا عادی است چون او همیشه علیه داوری صحبت می‌کند و تقصیرات و اشتباهات خود را گردن ما می‌ اندازد تا فشار را از روی خودش بردارد. زمانی که داوری لیگ یک به من پیشنهاد شد بعد از مدت ها به قائم شهر رفتم و خیلی خوشحالم که عنوان کنم تماشاچی های نساجی کاملا تیم خودشان را تشویق می‌ کردند و علیه داور و تیم هیچ شعاری نمی‌ دادند. این کارهای فرهنگی آقای صادق درودگر و همکارانش است که در قائمشهر جواب داده است.

از دست نشان توقع انتقاد داریم!
وقتی در یک تیم جوانگرایی می‌ شود قطعا اشتباهات هم وجود دارد. هیچ کس منکر اشتباهات داوری نیست، اما قضیه آقای دست نشان هیچ ربطی به جامعه داوری ندارد. او از پیر و جوان در طول بازی در کنفرانس قبل از بازی انتقاد می‌ کند و انگار داورها هم همیشه توقع این را دارند که او علیه آنها صحبت کند.

فشارهای بیرونی داوران جوان را تحت تاثیر قرار می‌دهد
چه تماشاچی، چه مربی، چه بازیکن علیه من صحبت کنند، شعار دهند و یا حتی سنگ پرانی کنند من تمرکزم روی کار خودم هست. اما شاید داوران جوان تحت تاثیر فشارهای بیرونی بعضی از همین مربی های متعرض را به نتیجه مورد نظرشان برسانند. به هر حال بقیه باید اجازه دهند که داوران روی خودشان تمرکز داشته باشند تا بازی ها جوانمردانه باشد. جوانگرایی در داوری هم قطعا هم مثل جوانگرایی در فوتبال هم تاوان دارد اما مطمئنا این داوران خیلی زود تجربه کسب می‌ کنند و به داوران بین المللی و خوبی تبدیل می‌شوند.

یک پاسخ

  1. چقدر عالیه که ایشون از داوران جوان حمایت می کند فوق العاده تحسین برانگیزه . تشکر از اقای فغانی عزیز و سایت شما . یا حق .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *