خسروی از دلایل اعتراض تیم‌ها به انتخاب داوران می‌گوید

علی خسروی

هر از گاهی مشاهده می‌شود که برخی مدیران یا مربیان در مورد داور خاصی مصاحبه می‌کنند یا علنا علیه یک داور نامه اعتراض‌آمیزی به فدراسیون و کمیته داوران ارسال می‌کنند تا دپارتمان داوری در انتخاب داور دیدار فلان تیم تجدیدنظر کند!
درخصوص داور بازی استقلال و نفت تهران هم مدیران باشگاه نفت معترض شدند و به نوعی اعلام کردند حسین زرگر نباید برای قضاوت این بازی انتخاب می‌شد. در این خصوص با علی خسروی که با مسائل و حواشی داوری آشنایی خوبی دارد تماس گرفتیم. خسروی در این خصوص گفت: چنین حساسیت‌هایی در خارج از کشور هم مشاهده می‌شود. مخصوصا در برخی کشورهای عربی هم چنین اعتراض‌هایی وجود دارد. با این حال با توجه به مدیرانی که در رأس فدراسیون‌ها و کمیته داوران حضور دارند معترضین به اهداف خود می‌رسند یا نمی‌رسند. تشکیلات داوری باید چنین مواردی را شناسایی کنند. البته از طرفی عقل سلیم هم حکم می‌کند که داوری را برای قضاوت دیدارهای مختلف انتخاب کنند که حساسیت‌ها روی آنها کم است.
خسروی ادامه داد: برخی مدیران یا مربیان تیم‌ها از روی عمد قبل از انتخاب داور اعتراض می‌کنند تا از نظر ذهنی در کار آن داور تأثیر بگذارند. در واقع اعتراض به داوری‌ها به نوعی تاکتیک است که حتی باعث می‌شود مسئولان فدراسیون و داوران مختلف در برخوردها و رفتارهایشان محتاط باشند چون این نامه‌نگاری و اعتراض‌ها قبلا تأثیر خود را بر جای گذاشته است! به هر حال بنده معتقدم چنین رفتارهایی باید در کشورهای بورکینافاسو و افغانستان و برخی کشورهای عربی مشاهده شود.

یک پاسخ

  1. تشکر از خبر . راستش دیروز دلم به حال داوران خوب کشورمون سوخت . فقط دوست دارم بگم خدا حفظ کنه داورای کشورم از دست این تیم های به اصطلاح حرفه ای ، از دست این مردم به اصطلاح طرفدار . دیروز جناب اقای فغانی مانند همیشه بهترین قضاوت داشتند ولی چه اتفاقات و حاشیه های بدی توی مسجد سلیمان اتفاق افتاد . چه حاشیه های که یک مشت به اصطلاح طرفدار مسجد سلیمان درست کردند دیروز . چه. حاشیه هایی کادر فنی به اصطلاح حرفه ای پرسپولیس. درست کردند .خیلی ناراحت شدم واقعا برای جناب اقای فغانی ناراحت شدم که الان بهترین داور اسیا هستند ولی این صحنه های غیر ورزشی را باید ببینند و تحمل کنند . خیلی سخته .خدا حفظشون کنه داورای خوب کشورم را . ان شا الله موفق باشند . یا حق یا علی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *