یک منبع آگاه:اصفهانیان دوشغله محسوب نمی شود

لوگو سایت داوران ایران

این منبع آگاه در مسایل حقوقی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در میان تمامی مسئولیت های فدراسیون های ورزشی تنها رییس و دبیرکل است که نمی تواند دو شغله باشد.

وی در باره دلیل ممنوعیت حضور اعضای شورای شهر در انتخابات فدراسیون های ورزشی گفت : طبق قانون 29 تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی، اعضای شورای شهر و شهرداران نمی توانند در حوزه هایی که مسئولیت آنها به کل کشور تسری دارد ریاست کنند و از بودجه عمومی بهره مند شوند.

وی در رابطه با اینکه چرا نمایندگی مجلس شغل حساب نمی شود و آنها می توانند در انتخابات فدراسیون های ورزشی شرکت کنند، اما اعضای شورای شهر نه؟، ادامه داد: نمایندگی مجلس از نظر سازمان بازرسی کل کشور شغل محسوب می شود و ماده 11می گوید نمایندگان مجلس نمی توانند شغل دوم داشته باشند.

این منبع آگاه در خصوص اینکه چرا با وجود این قانون نمایندگان مجلس توانسته اند به عنوان رییس فدراسیون فعالیت کنند، گفت:تاآنجا که اطلاع دارم سازمان بازرسی کل کشور به ریاست مهدی هاشمی در فدراسیون تیراندازی ایراد گرفته و وضعیت او در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: اگر یادتان باشد سازمان بازرسی کل کشور نامه رسمی به وزارت ورزش و جوانان ارسال کرد و خواست تا این وزارت خانه مانع از حضور نمایندگان مجلس درانتخابات فدراسیون های ورزشی شود اما این وزارت خانه در خصوص نمایندگان کوتاه آمد و آنها توانستند به انتخابات فدراسیون های ورزشی راه پیدا کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال برکناری روسای فدراسیون هایی که نماینده مجلس هستند وجود دارد، اظهار کرد: قطعا این احتمال وجود دارد، زیرا آنها دو شغله هستند و اگر سازمان بازرسی کل کشور تشخیص دهد می تواند آنها را برکنار کند.

وی در خصوص اینکه آیا مدیرعاملی باشگاه ها نیز شغل محسوب می شوند، گفت: اگر این باشگاهها یا به اصطلاح حقوقی شرکت های دولتی چون پرسپولیس و استقلال باشند بله مدیرعاملی آنها شغل محسوب می شود اما مدیرعاملی باشگاهی چون سپاهان شغل حساب نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *