خسروی: داوری از فوتبال ایران سبقت گرفته است

علی خسروی

سخنگوی کانون داوران گفت: یک بازی در شیراز بوده که یک نفر که ربطی به برق شیراز هم نداشت، به رختکن داوران رفته و یک سکه هم به آنها داده بود.

به گزارش خبرنگار کاپ، علی خسروی در گفت و گو با برنامه ورزش درباره وضعیت داوری اظهار داشت: ابتدا این را بگویم که با حضور فغانی در فینال جام ملتهای آسیا و قضاوت های که او انجام می دهد، داوری ما از فوتبالمان سبقت گرفته است. امیدوارم که یک روزی این اتفاق برعکس شود و فوتبالمان از داوری سبقت بگیرد. ما به روزهای حساس داوری نزدیک می شویم و همه را به آرامش و تقوا دعوت می کنم. اجازه دهند که داوران امثال ترکی که به داوری بازگشته، آرامش داشته باشند. من هم قول می دهم که داوران در صحت و سلامت قضاوت خود را انجام دهند.

وی در تشریح ماجرای رشوه دادن به داوران افزود: یک بازی در شیراز بوده که یک نفر که ربطی به برق شیراز هم نداشت، به رختکن داوران رفته و یک سکه هم به آنها داده بود. این موضوع توسط البرز حاجی پور را گزارش می کند و در بازی هم آن گروه داوری قضاوت می کند. کمیته انضباطی و اخلاق البته کاری انجام ندادند. به خاطر محبوبیتی که دارم در کانون به این مساله را به من گفتند.

کارشناس داوری کشورمان تصریح کرد: تماشاگران ما نسبت به گذشته خیلی بهتر شده اند. کلماتی که قبلا استفاده می شد، خیلی بهتر شده است و البته برخی کلمات شبیه سازی شده و می گویند داور دقت کن.می دانم که تماشاگران به ورزشگاه می آیند که نوری و بیک زاده را ببیند اما باید کمی صبر داشته باشند. ورزشگاههایی که بودند که وقتی من برای گرم کردن می رفتم محبت منفی شان را به ما نشان می دادند اما این را بگویم که تماشاگر آفساید را می تواند بهتر از داور متوجه شود زیرا مثل گذشته نیست و دانش داوری در میان مردم بالا رفته است.

وی همچنین اضافه کرد: وقتی برای داوری به زمین می رفتم می دانستم که هیچ تماشاگری برای دیدن من نمی آید. الان هم تیمهای پرطرفداری مثل ملوان، پدیده و تراکتور بیایند و به ما کمک کنند. از مربیان می خواهم که تماشاگران را تحریک نکنند زیرا مربیان نیز مثل داوران از هیچ حمایت برخوردار نیستند و پس باید از هم حمایت کنیم. مدیران باشگاهها نیز به تیمشان و تماشاگران می توانند کمک کنند.

خسروی خاطرنشان کرد: خانواده داوری نیز باید دقت کنند که علیه هم صحبت نکنند. مثلا یک استاد دانشگاه علیه یک استاد دیگر بازی نمی کند. کانون داوران هم مخلص جامعه داوری و کمیته داوران است. ما می خواهیم به هتک حرمت علیه داوران خاتمه بدهیم. ما جامعه داوری قول می دهیم که هیچ مشکلی وجود نداشته باشد.

وی در پایان گفت: امیدوارم قلعه نویی مشکلش با فردوسی پور را حل کند. وضعیت فوتبال ما خطرناک است و امیدوارم به این ماجرا پایان بدهند.

یک پاسخ

  1. تشکر از شما خبر خوبی بود مانند سایر خبرهای سایت فوق العاده خوب شما . تشکر خاص از جناب اقای خسروی .ان شا الله سایه افرادی مانند شما بر سر جامعه ورزش و فوتبال و خانواده داوری باشد . یا حق .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *