تاج: هیچ باشگاهی حق اعتراض رسانه‌ای ندارد

مهدی تاج رئیس کمیته داوران

رییس سازمان لیگ در نشست خبری افتتاح سامانه اطلاع‌رسانی این سازمان درباره به تعویق افتادن هفته بیست و سوم لیگ برتر گفت: دیروز با آقایان خاکپور، مایلی کهن و کاشانی جلسه‌ی مفصلی داشتیم که ۲ – ۳ ساعت به طول انجامید و ما هفته‌های لیگ برتر را بررسی کردیم. به هر جهت برنامه‌ی یک ساله مزایا و فواید خود را دارد. ما سعی داریم که کمترین تغییرات را در جدول بدهیم. چیزی که اتفاق افتاده این است که ما اول این دوره ۵ فیفا دی داشتیم. آقای کی‌روش هیچ درخواستی نداشت و یک فیفا دی را بازی کردیم و یکی را هم از آن‌ها گرفتیم.

وی ادامه داد: در ارتباط با تیم امید مشکلاتی به وجود آمد از قبیل عوض شدن مدیر و سرمربی قبلی این تیم. الان اتفاقات خوبی در تیم امید می‌افتد. من اعتقاد دارم که کار خوبی انجام می‌دهند و امیدوارم که به ثمر برسد. تا همین الان ما سه بازی را تغییر دادیم ولی دوستان می‌خواستند که بازی‌های هفته بیست و سوم را کاملا تغییر دهیم که دیروز این اتفاق به سرانجام نرسید. ما شنبه جلسه‌ای با این دوستان و آقای کفاشیان داریم که این مسئله را پیگیری می‌کنیم.

تاج درخصوص اعتراضات تیم‌های لیگ برتری به سازمان لیگ اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه باشگاه‌ها باید کلیه مطالبی که به سازمان لیگ ارجاع داده می‌شود را مکتوب ارائه دهند و حق رسانه‌ای کردن اعتراضات را ندارند چه در رابطه با بازی، چه داوری و چه کارهایی که با ما دارند باید کتبا به ما ارجاع داده شود و در آیین‌نامه حتی ساعت آن مشخص شده است که ۴۸ ساعت قبل از بازی است. حتی در مورد داوری هم حق علنی کردن مسائل را ندارند.

رییس سازمان لیگ در رابطه با حق پخش تلویزیونی نیز گفت: سازمان لیگ در حال حاضر پول ندارد و مشخصا ما بیشتر از پارسال از تبلیغات محیطی پول گرفته‌ایم که این مبلغ ۲۱ میلیارد است که این پول هم کفاف باشگاه‌ها را نمی‌دهد. ما در همین سطح ۸-۷ میلیارد به داوری پول پرداخت کرده‌ایم.

وی همچنین ادامه داد: بخشی از پول‌ها اول همان دوره به پای باشگاه‌ها گذاشته شد که دو درصد قرارداد بازیکنان است. ما عملا با تنگدستی سازمان لیگ را اداره می‌کنیم و بابت حق پخش تمام تلاش‌مان را کرده‌ایم. حتی با آقای وزیر و آقای جهانگیری هم صحبت کردیم که آن‌ها هم تلاش خودشان را می‌کنند. صداوسیما گفته بود که اوایل اسفند مشکلات ما را برطرف می‌کند که نشد.

این که باشگاه‌ها هر روز مصاحبه می‌کنند خوب نیست. ما برای هر بازی از حق پخش ۸۰ درصد را به باشگاه‌ها، ۵ درصد را به سازمان لیگ، ۵ درصد را به هیات فوتبال و ۱۰ درصد را به فدراسیون اختصاص می‌دهیم و همین یکشنبه از مدیران باشگاه‌ها می‌خواهیم به سازمان لیگ بیاند تا صورت‌های مالی را به آن‌ها ارائه دهیم اما پولی را که نگرفته‌ایم چطور می‌توانیم تقسیم کنیم.

تاج در خصوص استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: این دو تیم مشکلات زیادی دارند و در هر بازی ما ۷۰ میلیون به ورزشگاه آزادی می‌دهیم که باید برای ۱۶ بازی این مبلغ را به استادیوم آزادی پرداخت کنیم. پارسال این موقع ۲۰ میلیارد از صداوسیما گرفته بودیم که امسال نتوانسته‌ایم مبلغی را دریافت کنیم.

تاج از امضای قرارداد خواهرخواندگی میان ایران و ژاپن خبر داد و افزود: ما در راستای جوان‌گرایی با لیگ ژاپن قراردادی بسته‌ایم که تیم‌های ایرانی و ژاپنی علاوه بر ۴ سهمیه خارجی می‌توانند از بازیکنان ایرانی هم در تیم‌هایشان استفاده کنند. در این قرارداد که بین ما و ژاپن است، ما سعی کردیم لیگ‌مان را به لیگ آن‌ها نزدیک کنیم. ما لیگ کره را استاندارد ندانستیم و استرالیا هم مانند کره است. لیگ استاندارد در آسیا لیگ ژاپن است.

او از مصوبه دیگر این سازمان خبر داد و گفت:‌ بازیکنان زیر ۲۳ سال اگر تیمی نداشته باشند می‌توانند خارج از فرصت نیم فصل، به تیمی انتقال یابند.

وی درخصوص راه‌اندازی سامانه پیامکی ۶۰۹۰ نیز گفت: این قراردادی است بین شرکت ارتباطات سیار و سازمان لیگ که به مدت سه سال بسته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *