صحبت‌های اصفهانیان بچه‌گول‌زنک است

سیدرضا غیاثی

پس از برنامه نود و مناظره فریدون اصفهانیان و رضا غیاثی، رییس کمیته داوران مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری‌ها انجام داد و علیه غیاثی موضع گرفت.
اصفهانیان در این مصاحبه مدعی شده: 5 سال حق مرا مثل آب خوردن میل کردند و سکوت کردم. دیگر نمی شود به این سکوت ادامه دهم چون دیدم اگر اعتراض نکنم بابت حقی که از من ضایع کرده بدهکار او می‌شوم.
رییس کمیته داوران مدعی شده غیاثی به او پوزخند می‌زده چون او شهرستانی و ساده است. اصفهانیان در ادامه گفت: باشگاه شهدای شهرداری زنجان بابت اظهارت غیاثی از او شکایت خواهد کرد.
در این رابطه با غیاثی تماس گرفتیم که او به خبرنگار بانک ورزش گفت: بنده در سال 1385 و بعد از جام جهانی 2006 آلمان همراه تیم آقای دکتر دادگان از فدراسیون خارج شدم.  پس از آن کمیته موقت و آقای مصطفوی سر کار آمدند و عنایت به عنوان رییس کمیته داوران انتخاب شد. سپس کفاشیان آمد که باز هم تا سال 2011 آقای عنایت رییس کمیته داوران بودند.  تا اینکه با بخش‌نامه 2010 فیفا آقای تاج رییس کمیته داوران شد و از آن زمان به بعد، به درخواست بنده از آقای تاج، آقای اصفهانیان عضو کمیته داوران شدند که هنوز هم حضورش ادامه دارد. بنده در این 5 سال که ایشان مدعی است حقش را خوردم عضو کمیته داوران نبودم.  وقتی هم بودم بهترین بازی‌ها را به ایشان می‌دادم. با لابی‌هایی که با AFC  می‌کردم برایش بازی‎های خارجی می‌گرفتم. این‌ها ظلم نیست؟ منظور ایشان از این 5 سال چه سال‌هایی بوده؟ شاید منظورش از کلمه «پنج»، 5 میلیونی است که من با خواهش و تمنا از دکتر دادگان گرفتم تا او بتواند در مجتمع مسکونی تعاونی فرهنگیان زنجان آپارتمان بخرد. وگرنه بین من و او هیچ 5 دیگری وجود ندارد.
سیدرضا غیاثی در ادامه در خصوص پوزخند زدنش به اصفهانیان در برنامه نود گفت: وقتی به صورت حضوری در استودیو مستمع حرف‌های کذب باشید یا باید حرف‌های او را قطع کنید یا باید پوزخند بزنید که بیننده متوجه شود گوینده دارد دروغ می‌گوید. بنده به حرف‌های کذب ایشان خندیدم نه به شهرستانی بودنش.
رییس اسبق کمیته داوران در خصوص شکایت احتمالی مسوولین شهدای شهرداری زنجان گفت: اصفهانیان چطور خودش را جای آنها گذاشته که می‌گوید شکایت می‌کنند؟ البته بنده از شکایت استقبال می‌کنم. چرا که در پاسخ به شکایت آنها در دادگاه وقت بیشتری پیدا می‌کنم تا حرف‌های ناگفته‌ام در برنامه نود را بازگو کنم. اما بهتر است مسوولین تیم شهدای شهرداری زنجان قبل از شکیت یکبار دیگر فایل صوتی و تصویری برنامه نود مورخه 11/12/93 را بازبینی کنند تا متوجه شوند بنده کوچکترین اتهامی متوجه آنها نکردم. من در رابطه با اصفهانیان گفتم ایشان در اکثر بازی‌های تیم شهدای شهرداری زنجان حضور دارند. آیا گفتن این جمله اتهامی به باشگاه مربوطه وارد می‌کند؟ مگر وظیفه رییس هیات فوتبال نیست که در بازی‌های شهرش حضور یابد؟ اگر چنین است، کجایش اتهام است؟ حرف‌های من متوجه اصفهانیان است نه باشگاه شهدای شهرداری زنجان.
او در ادامه داد: البته من به خود اصفهانیان هم در این باب اتهامی وارد نکردم و فقط گفتم او داوران بازی‎ها را ویزیت می‌کند. ویزیت کردن یعنی ملاقات کردن. او چون رییس کمیته داوران کشور است می‌توان داور مورد نظرش را ببیند. بنده تعمدا از کلمه ویزیت استفاده کردم. زیرا ایشان مدعی انگلیسی دانی هستند. بنده در پاسخ به اعتراض عادل فردوسی‌پور به این کلمه پاسخ دادم او داوران بازی‌ها را می‌بیند. آیا اذعان به چیزی که حقیقت دارد یعنی دیدن حضوری داوران که زیر نظر رییس کمیته داوران هستند اتهام به او می‌شود؟
غیاثی صحبت‌هایش را به این شکل ادامه می‌دهد: بهتر است اصفهانیان و دوستانش بدانند آن کلمه‌ای که انتصابش به دیگران در این باب مضمون به اتهام زدن دارد، گفتن «دم داوران را می‌بیند» است. من که چنین کلمه‌ای به زبان نیاوردم.
غیاثی در خصوص آن بخش از صحبت‌های اصفهانیان که گفته بود مدارک زیادی از او دارند، گفت: من از طریق همین مصاحبه در بانک ورزش رسما به ایشان وکالت می‌دهم همه مدارک کمیته داوران که فعلا در اختیار اوست را زیر و رو کند و هر سندی که فکر می‌کند علیه من است را منتشر کند. قول می‌دهم که هیچ اعتراض و شکایتی در این باب از ایشان نکنم. او در این مورد هم ادعای کذبی مطرح کرده و هیچ مدرکی علیه من در کمیته داوران و دستان او وجود ندارد. این ادعا یک ادعای واهی و بچه گول زنک است. آنچه من در برنامه نود گفتم عین واقعیت اموری داوری فوتبال ماست که نتیجه بی تدبیری و سومدیریت او در کمیته داوران است.
غیاثی اضافه کرد: من چه زمان به حضور ایشان در شورای شهر زنجان اعتراض کردم؟ من گفتم بر اساس رای دیوان عدالت اداری و نظریه جناب آقای قاضی سراج، رییس سازمان بازرسی کل کشور، اعضای شورای شهرها بر اساس ماده 28 قانون انتخابات شوراها نمی‌توانند منصب ملی اشغال کنند. آیا حرف من در این باب مخالفت با عضویت اصفهانیان در شورای شهر زنجان برداشت می‌شود؟ بحث من خلاف قانون بودن حضور او در کمیته داوران فوتبال که یک منصب ملی است، بر اساس این قانون است، نه حضورش در شورای شهر زنجان. انشاا … آقای اصفهانیان هزار سال عضو شورای شهر زنجان و رییس شورا باشند. این به من مربوط نمی‌شود و مربوط به مردم شریف زنجان است.
او در پایان با اشاره به مصاحبه اصفهانیان گفت: این صحبت ها و مصاحبه او علیه من مصداق آن کلام قدیمی است که وقتی طرف در پاسخگویی می‌ماند و نمی‌توانست منطقی جواب بدهد، می‌گفت: ننه من غریبم و این‌ها من را اذیت می‌کنند. خدا را شاهد می‌گیرم من و دوستانم قصد اذیت کردن ایشان را نداریم و فقط می‌خواهیم داوری پالایش شود و به مسیر طبیعی خود بازگردد.

یک پاسخ

  1. واگه مشکلی با هم دارند باید می امدند جلوی دوربین و ان جا انتقام می گرفتند و ابروریزی می کردند ??? !خجالت اوره ! فقط توجیه می کنند و تیشه به ریشه داوری می زنند !
    تشکر از خبر . یا حق .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *