فیفا زیر بار ویدیو چک نمی‌رود

این روزها بحث‌های زیاد در بین مسئولان فوتبال درباره استفاده از تکنولوژی ویدیو چک وجود دارد. با این حال فیفا زیر بار این تصمیم نمی‌رود.

به گزارش وب سایت نود، بارها و بارها دیده شده که اشتباه‌های داوران یا یک فرد باعث تغییر نتیجه‌ یک بازی می‌شود ممکن است یک ضربه آزاد یا یک پاس تغییر دهنده بازی باشد. در بعضی ورزش‌ها برای کاهش اشتباه‌های داوری از تکنولوژی ویدیو چک استفاده می‌شود. در فوتبال که پر بیننده‌ترین ورزش جهان است، از این تکنولوژی استفاده نمی‌شود.

بحث‌ها درباره به کارگیری تکنولوژی ویدیو در فوتبال بعد از بازی هفته‌ گذشته منچستریونایتد و ساندرلند بیشتر شد. در این بازی “وز برون” کارت قرمر گرفت. تصمیم داور برای دادن کارت قرمز به این بازیکن باعث تغییر رویه بازی شد. برخی تصور می‌کنند که اگر تکنولوژی ویدیو چک در فوتبال هم استفاده می‌شد، این اتفاق نمی‌افتاد. با این حال فیفا اعلام کرده است که به این زودی‌ها از این تکنولوژی استفاده نخواهد کرد و حتی آن را تست هم نمی‌کند. جای تعجب نیست، زیرا فیفا برای تصمیم گیری استفاده از تکنولوژی خط دروازه نیز زمان زیادی را صرف کرد.

چهار سال از گل جنجالی فرانک لمپارد در جام جهانی گذشت تا فیفا تصمیم به استفاده از تکنولوژی خط دروازه بگیرد. استفاده از این تکنولوژی یکی از تغییرات مثبت در ورزش فوتبال بود.

تصمیم برای استفاده از تکنولوژی ویدیو چک در فوتبال نیز می‌تواند یک تصمیم بزرگ باشد. فدراسیون فوتبال هلند پیش از این تکنولوژی ویدیو چک را تست کرده است تا کمکی برای داوران باشد. با این حال فیفا اعلام کرده که به این فدراسیون اجازه استفاده از این تکنولوژی را نخواهد داد.

دبیر کل فیفا معتقد است که استفاده از ویدیو چک باعث گرفته شدن قدرت از داوران در فوتبال می‌شود. بدین شکل داور اصلی اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهد و نمی‌تواند تصمیم گیری کند.

دو گروه موافق و حضور دارند؛ گروهی سنتی که اشتباه فردی را جزوی از بازی می‌دانند و گروهی که بسیار بر قانونمند بودن تصمیمات تاکید دارند. در صورتی که استفاده از این تکنولوژی به سرعت بازی لطمه نزند ممکن است در آینده از آن استفاده شود.

یکی از دلایل محبوبیت فوتبال نبودن هیچ تبلیغ یا تایم اوت در حین دو نیمه بازی است. ممکن است تصمیم فیفا برای استفاده نکردن از تکنولوژی ویدیو چک تا حدودی درست باشد، زیرا این کار باعث کاهش سرعت بازی می‌شود. ممکن است سال‌ها طول بکشد تا فیفا تصمیم بگیرد که از این تکنولوژی استفاده کند تا آن زمان فوتبالیست‌ها باید هم‌چنان نگران گرفتن کارت قرمز حتی بدون دلیل کافی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *