پشت پرده توطئه برخی مطرودین در دفاع از جامعه داوری

لوگو سایت داوران ایران

رئیس کمیته نظارت، بازرسی و صیانت از سلامت لیگ فوتبال ایران پرده از برخی فعالیت های پنهان در قضایای داوری برداشت. به گزارش مشرق، حجت السلام علیرضا علیپور افزود: بر اساس ماموریت های ابلاغی و تاکید هیأت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و تاکید کنفدراسیون آسیا پس از حضور نمایندگان فیفا و AFC این کمیته با لحاظ کردن سوابق اشخاص حقیقی و حقوقی و اعلام سیاست تحمل نقطه صفر، فعالیت های مختلف باشگاه ها و بازیکنان و مربیان و سایر مقامات رسمی مسابقات را زیر نظر گرفته و به طور دقیق رصد می کند.

این مقام مسئول بیان کرد: تعداد کمی از مربیان و اشخاص و داورانی که از پرونده تبانی و دیگر موارد مشابه سابقه محکومیت داشته و پس از طی مدت محرومیت و یا بخشودگی مشروط با تعهد مضاعف مربی و مدیران و رئیس هیأت مدیره به صورت مشروط وارد مسابقات شده اند، طی روزهای اخیر با برخی رفتارها و گفتمان های ناصواب باعث تکدر چهره فوتبال شده و امنیت روانی سایر تیم ها و مربیان و مدیران را بر هم زده اند.

وی افزود: البته مقامات رسمی باشگاه ها (مربیان، مدیران) هرگونه نقد، انتقاد، شکواییه و گزارشی از مقامات رسمی مسابقات اعم از مسئولان برگزاری، عوامل برگزاری میزبانی و تیم میهمان و داوران دارند، می توانند با استفاده از حق قانونی خود به طور محرمانه به سازمان لیگ ارائه و کمیته مسابقات و کمیته نظارت و بازرسی و سازمان لیگ موظفند حداکثر در ظرف زمانی یک هفته با پیگیری از کمیته داوران و رکن قضایی فدراسیون جواب مستند را با تایید دبیر یا رئیس سازمان لیگ به باشگاه ها ارائه کنند.

رئیس کمیته نظارت، بازرسی و صیانت از سلامت لیگ فوتبال ایران ادامه داد: در صورتی که این جواب قانع کننده نباشد باشگاه ها می توانند از طریق هیأت رئیسه سازمان لیگ یا فدراسیون فوتبال، حقوق قانونی خود را برابر مقررات پیگیری کنند.

وی گفت: به همین دلیل از مقامات رسمی باشگاه ها، مربیان و مدیران تقاضا داریم در صورت لزوم با استفاده از این ابزار قانونی پیگیر حقوق خود بوده و وفق آیین نامه از هرگونه اظهارنظر رسانه ای یا مصاحبه در رسانه های گروهی اجتناب کنند.

علیپور افزود: آنچه ریاست سازمان لیگ طی نامه ای از ریاست فدراسیون درخواست کرده اند در قالب انجام وظایف مقرر و قانونی و آیین نامه رابطه باشگاه ها با لیگ و با فدراسیون فوتبال است.

علیپور گفت: این کمیته با همراهی و هماهنگی روسای کمیته های مسابقات و نقل و انتقالات و دبیرکل سازمان لیگ در قالب ستاد هماهنگی و بررسی مسابقات لیگ های برتر، هر هفته در جلسه ای همه موارد را مستند به گزارش مقامات رسمی مسابقات و باشگاه ها و سایر عوامل بررسی و در کوتاه ترین زمان ممکن با همکاری کمیته داوران، رکن قضایی فدراسیون و اداره حراست و در صورت نیاز سایر مبادی ذیربط پیگیری و در مواردی مورد پیگرد قرار داده و خواهد داد.

رئیس کمیته نظارت، بازرسی و صیانت از سلامت لیگ فوتبال ایران افزود: داوران و جامعه بزرگ داوری محترم، خدوم و فعال فوتبال ایران نیز با صداقت و پاکی و قاطعیت وظایف خود را انجام داده و به طور قطع از پشتیبانی همه جانبه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برخوردار خواهند بود. البته برخی اشتباهات احتمالی اجتناب ناپذیر نیز تذکر داده شده و با همکاری دپارتمان و کمیته داوری در مسابقات آتی کمتر شده و به حداقل ممکن خواهد رسید. ضمن این که به گروه مربیان و مدیران برخی از باشگاه ها در لیگ یک (مس کرمان، نساجی مازندران، صنعت نفت آبادان) نیز تذکرات لازم داده شده و از مدیران آنها خواسته شده طبق تعهدات مکتوب مضاعف، رفتار و گفتمان آنان را به طور ویژه مراقبت کنند.

علیپور تاکید کرد: برخی از مطرودین جامعه داوری در دهه گذشته که در این روزها پرچمدار دفاع از جامعه پاک داوران شده اند بدانند به لحاظ سوابق قبلی جایی در محیط و جامعه داوری فوتبال ایران نداشته و سعی ننمایند در دفاع از جامعه داوری خود را مطرح و یا برخی از همکاران نام آشنای خود را به سازمان اداری فدراسیون تحمیل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *