خراسان در بخش داوری فوتبال جایگاه ویژه ای در کشور دارد

علیرضا فغانی محمدرضا ابوالفضلی

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، فغانی که زادگاهش روستای جابوز در 10 کیلومتری بردسکن قرار دارد، با بیان این مطلب اظهار کرد: با کارنامه ی درخشان تیم داوری ایران در مسابقات جام ملت های آسیا امید است یک تیم کامل داوری از جمهوری اسلامی ایران در جام جهانی 2018 حضور پیدا کند.

این داور خراسانی افزود: تیم داوری ایران توانست مسابقه ی نهایی جام ملت های آسیا را به خوبی قضاوت کند و عنوان بیشترین قضاوت را به نام خود به ثبت برساند.

وی بهترین خاطره ی ورزشی خود را قضاوت در فینال جام ملت های آسیا عنوان کرد و گفت: اگر چه تیم فوتبال ایران در این مسابقات از گردونه ی رقابت ها حذف شد ولی خوشبختانه پرچم جمهوری اسلامی ایران با حضور داوران ایرانی در این مسابقات بالا رفت و این بزرگترین افتخار برای کشورمان است.

وی با بیان اینکه خراسان در بخش داوری فوتبال جایگاه ویژه ای در کشور دارد، گفت: سخندان، کامرانی فر، قهرمانی، تقی پور و ترکی نمونه های بارز داوران خراسانی کشور هستند و این استان پهناور تا کنون بیشترین داور ملی و بین المللی را داشته است.

رضا سخندان نیز گفت: اگر چه خراسان بیشترین داور فوتبال بین المللی را در کشور به خود اختصاص داده است اما چند سالی است که در حوزه ی تربیت داور فعالیت کمرنگی دارد.

وی افزود: هیئت فوتبال استان باید در راستای تربیت جوانان و نوجوانان، در بخش آموزش داوران فعال تر عمل کند تا خراسان جایگاه خود را در زمینه ی داوری حفظ کند.

سخندان از برگزاری کلاس استعدادیابی داوری با شرکت 600 دانش آموز در مشهد خبرداد و گفت: تاکنون از سوی فدراسیون به تعدادی از شرکت کنندگان کارت درجه ی 3 داوری داده شده و عده ایی نیز به درجه ی 2 ارتقا پیدا کرده اند.

وی افزود: خوشحالم که برای دومین بار به بردسکن سفر کرده ام. اولین سفرم به بردسکن 15 سال پیش به همراه محسن ترکی برای قضاوت یک بازی بود.

گفتنی است مسئولان ورزشی شهرستان بردسکن در مراسمی از این دو داور برجسته کشور تجلیل به عمل آوردند. همچنین علیرضا فغانی و رضا سخندان با حضور در سایت اداری و مجموعه ی ورزشی شهید اسماعیلی بردسکن از نزدیک در جریان وضعیت و اقدامات حوزه ی ورزش شهرستان قرار گرفتند.

یک پاسخ

  1. افتخار فوتبال ما . افرین به این همه پشتکار و تلاش . ان شا الله در پناه خداوند موفق باشند .
    تشکر خبر هاتون عالی هستند . خیلی خوشحال هستم که سایت خوبی مانند سایت خوب شما هست و من هر روز به سایت خوبتون سر می زنم . ان شا الله موفق باشید .یا حق یا علی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *