برگزاری کلاس استعدادیابی داوری فوتبال برای دانش‌آموزان مشهدی

رضا سخندان
رضا سخندان

در مراسمی که به دنبال سفر علیرضا فغانی و رضا سخندان داور و کمک داور بین المللی فوتبال کشور به بردسکن برگزار شد، مسئولان ورزشی این شهرستان از این دو داور برجسته کشور تجلیل به عمل آوردند.
رضا سخندان در حاشیه این مراسم گفت: اگر چه خراسان بیشترین داور فوتبال بین المللی را در کشور به خود اختصاص داده است اما چند سالی است که در حوزه تربیت داور فعالیت کمرنگی دارد.
وی افزود: هیئت فوتبال استان باید در راستای تربیت جوانان و نوجوانان، در بخش آموزش داوران فعال‌تر عمل کند تا خراسان جایگاه خود را در زمینه داوری حفظ کند.
سخندان از برگزاری کلاس استعدادیابی داوری با شرکت 600 دانش آموز در مشهد خبر داد و اظهار کرد: تاکنون از سوی فدراسیون به تعدادی از شرکت کنندگان کارت درجه 3 داوری داده شده و عده‌ایی نیز به درجه 2 ارتقا پیدا کرده‌اند.
وی افزود: خوشحالم که برای دومین بار به بردسکن سفر کرده ام. اولین سفرم به بردسکن 15 سال پیش به همراه محسن ترکی برای قضاوت یک بازی بود.
سخندان داوری در فینال جام ملت های آسیا را یک افتخار بزرگ برای جامعه داوری ایران و خراسان دانست.
علیرضا فغانی نیز گفت: تیم داوری ایران توانست مسابقه نهایی جام ملت‌های آسیا را به خوبی قضاوت کند و عنوان بیشترین قضاوت را به نام خود به ثبت برساند.
وی بهترین خاطره ورزشی خود را  قضاوت در فینال جام ملت‌های آسیا عنوان کرد و گفت: اگر چه تیم فوتبال ایران در این مسابقات از گردونه رقابت‌ها حذف شد ولی خوشبختانه پرچم جمهوری اسلامی ایران با حضور داوران ایرانی در این مسابقات بالا رفت و این بزرگترین افتخار برای کشورمان است.
فغانی با بیان اینکه خراسان در بخش داوری فوتبال جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد، اظهار کرد: سخندان، کامرانی فر، قهرمانی، تقی پور و ترکی نمونه‌های بارز داوران خراسانی کشور هستند و این استان پهناور تاکنون بیشترین داور ملی و بین المللی را داشته است.

یک پاسخ

  1. ممنون اقای سخندان که ب فکر جوان ها هستند امیدارم این طرح تهران نیز اجرا شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *