جیم بویس: داوران باید از طریق ویدئو مسابقات را بازنگری کنند

بویس، رئیس کمیته داوران فیفا

به گزارش ایرنا از دیلی میل، مسئله بازنگری ویدئویی مسابقات فوتبال در دستور کار جلسه سالانه روز شنبه آینده هیات فیفا در بلفاست قرار گرفت.
سپ بلاتر رئیس فیفا، پیشنهاد کرده است که مدیران دو درخواست برای بازنگری در هر مسابقه داشته باشند.

خوزه مورینیو سرمربی چلسی به چهار رویداد مهم در دیدار دو شب قبل تیمش برابر برنلی اشاره کرد. این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

وی در این باره گفت: چهار اشتباه فاحش داوری علیه تیم ما صورت گرفت. نمی توانم تصور کنم که ۴ حادثه رخ داده شده در بازی، قابل توجیه باشند. در نیمه اول برنلی باید ۱۰ نفره می شد و چلسی باید دو پنالتی می گرفت و ۳ بر صفر جلو می بود، یا با در نظر گرفتن احتمال از دست رفتن یکی از پنالتی ها، ۲ بر صفر بازی دنبال می شد و حریف نیز ۱۰ نفره بود. واقعیت این است که در پایان ما ۱۰ نفره بازی کردیم و ۲امتیاز از دست دادیم. پنالتی ما در نیمه نخست واضح بود. بازیکنان در چنین صحنه هایی سعی می کنند دستشان را قایم کنند که توپ به آن نخورد. این صحنه هرجای دنیا پنالتی است. این دو پنالتی توسط مارتین آتکینسون داور فوتبال نادیده گرفته شد

بویس، رئیس کمیته داوران فیفا، ضمن عدم حمایت از پیشنهاد بلاتر، از استفاده محدود ویدئو برای بازنگری مسابقات موافقت کرد و نظراتش در نهاد اتحادیه بین المللی فوتبال به رسمیت شناخته شد.

وی دراین مورد به اتحادیه مطبوعات ورزشی گفت: من همیشه طرفدار فن آوری درخط گل و نه چیز دیگر بودم. ولی حالا نظر خود را عوض می کنم. معتقدم اگر تصمیمات درستی از وقایع در ۱۸ یاردی محوطه جریمه گرفته شود و فن آوری هم در دسترس باشد، باید از این فن آوری استفاده کرد.داورچهارم می تواند در اتاق دیگر با تلویزیون رویدادها را مشاهده کند و با داور در تماس باشد. فکر می کنم که در وسط زمین بازی نتوان همه وقایع را به خوبی مشاهده کرد. در مواقعی که داور لحظه ای راازدست بدهد یا ازاتفاقی مطمئن نباشد، بازنگری ویدئویی کمک خواهد کرد. ولی این فن آوری فقط در محوطه جریمه میسر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *