اگر داوری واقعا رشوه گرفته،‌ او را مادام العمر محروم کنند

فریدون اصفهانیان

فریدون اصفهانیان در رابطه با داوری های مشکوک لیگ دسته اول و اینکه علیپور اعلام کرده فیلم این بازیها در کمیته داوران مورد بررسی قرار می گیرد،‌ اظهار داشت:‌ اول این را بگویم که فیلم این بازیها آنطور که شنیدم در اختیار عسگری قرار گرفته تا در دپارتمان داوری مورد بررسی قرار بگیرد اما یک سوالی دارم. ما چه چیزی را باید بررسی کنیم؟ شاید در این بازیها نیز مثل خیلی از بازیهای دیگر اشتباهات داوری رخ دهد اما اینکه این اشتباهات از روی عمد بوده باشد را چطور تشخیص دهیم؟ نمی دانم این صحبتها از کجا در آمده و از چه نظر به داوری های لیگ یک مشکوک شده اند اما ما فقط از نظر فنی می توانیم نظر بدهیم.

وی ادامه داد: مطمئنا تمام فیلم بازیها برای بررسی عملکرد داوران،‌ مورد بازبینی قرار می گیرد اما نمی دانم مشکوک بودن یعنی چه. اگر واقعا مسئولان به این نتیجه رسیدند که این داوران از روی عمد سوت اشتباهی زدند که باید تمام آنها را مادام العمر محروم کنند وگرنه درست نیست که اینطور با آبروی افراد بازی شود.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که شما تا به حال مورد مشکوکی را شاهد بوده اید،‌ تصریح کرد:‌ از نظر من یک داور هیچ وقت و به هیچ قیمتی نمی آید با تصمیمات از روی عمد و اشتباه خودش را زیر سوال ببرد. اگر واقعا اینطور است،‌ با داوران متخلف برخورد کنند و ما هم استقبال می کنیم اما عقل من می گوید که چنین چیزی نیست.

وی در خصوص محرومیت 3 جلسه ای کرار به دلیل اعتراض به فغانی گفت:‌ این بازیکن در آن دیدار کارت قرمز دریافت کرده بود و بقیه اش به ما ارتباطی نداشت. کمیته انضباطی نیز هیچ مشورتی از ما نگرفت زیرا گزارش داوری نیز مستقیم به کمیته انضباطی می رود. خوشحالم که با دادن این حکم از داوران حمایت شد و امیدوارم این برخوردها ادامه داشته باشد تا دیگر شاهد چنین رفتارهایی نباشیم. البته از آن سو نیز باید بازیکنان و مربیانی که در بازی آرامش را برای داور فراهم می آورند،‌ تشویق شوند.

اصفهانیان در واکنش به اظهارات غیاثی که اعلام کرده او دوشغله است و باید از حضور در شورای شهر یا کمیته داوران استعفا بدهد،‌ خاطرنشان کرد:‌ من صحبتی برای غیاثی و امثال او ندارم زیرا به جای اینکه جامعه داوری را حمایت کنند،‌ به دنبال مسائل دیگری هستند. من مطیع قانون هستم اما تا به حال به من نگفته اند که دوشغله ام. من چون قبل از اینکه این قانون به تصویب برسد،‌ عضو شورای شهر بوده ام،‌ فعلا می توانم به فعالیتم ادامه دهم و شاید برای دوره بعدی نتوانم در انتخابات شرکت کنم.

وی در پایان درباره اینکه خسروی اعلام کرده او با جانشین عسگری در دپارتمان داوری جلسه می گذارد، عنوان کرد: معرفی رئیس دپارتمان داوری یکی از وظایف رئیس کمیته داوران است اما اگر قرار باشد تغییراتی رخ دهد من خودم به عنوان اولین نفر آن را رسانه ای می کنم. 2 هفته پیش بود که یک نفر ادعا کرده بود می خواهد رئیس دپارتمان شود و برنامه هم داده بود. نمی دانم این مسائل از کجا مدیریت می شود اما فعلا قصدی برای برکناری عسگری نداریم.

یک پاسخ

  1. واقعا تصمیم درست و به جا راجع به این بازیکن عراقی گرفته شد چقدر گستاخانه با داور صحبت می کرد و حالا هم که 3 جلسه محرومشده .ان شا الله بقیه اجازه بدهند که دپارتمان داوری در نهایت ارامش به وظایفش ادامه بده .مانند همیشه تشکر از خبرهای همیشه بروز .یا حق .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *