اشتباه‌های داوری اظهر من الشمس است

سید رضا غیاثی

رضا غیاثی درباره صحبت‌های مطرح شده از سوی برخی کارشناسان مبنی بر این که رییس سازمان لیگ با ارسال نامه به علی کفاشیان جامعه داوری را متشنج کرده است، اظهار کرد: ای کاش آنهایی که به عنوان کارشناس یا خدمتگزار جامعه داوری صحبت می‌کنند یک هزارم تاج دلشان برای داوران می‌سوخت. چگونه آدم می‌تواند جامعه داوری را متشنج کند وقتی هیچ گونه مصاحبه‌ای علیه داوران انجام نداده است؟ متهم کردن تاج به متشنج کردن جامعه داوری ظلم بزرگی به خدمتگزاران این جامعه است.

وی در ادامه به ریاست مهدی تاج در کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال اشاره کرد و افزود: به عنوان عضوی از کمیته‌ داورانی که تاج بر آن ریاست می‌کرد شهادت می‌دهم نه تنها هیچ گاه تاج در چیدمان داوران دخالتی نکرد، بلکه در این زمینه اظهار نظر هم نمی کرد. آقای عسگری و اصفهانیان که هر دو در کنار ما عضو کمیته‌ داوران بودند نیز شاهد هستند که تاج همیشه به ما می‌گفت که شما عمرتان را در داوری گذاشته‌اید و اگر من در بحث چیدمان داوری دخالت کنم زیره به کرمان بردن است. آقای عسگری چیدمان را در آن زمان در دست داشتند و ما به همراه دیگر همکاران نظرمان را می‌گفتیم.

رییس اسبق کمیته‌ داوران درباره نامه مهدی تاج به علی کفاشیان در خصوص مسائل داوری پیش آمده در هفته‌های اخیر نیز، خاطر نشان کرد: او اگر امروز نامه‌ای به رییس فدراسیون فوتبال نوشته تنها از طریق دلسوزی بوده و این نامه منعکس کننده نظرات مدیران باشگاه‌ها بوده است. تاج به عنوان رییس سازمان لیگ مجبور است نظرات و صحبت‌های روسای باشگاه‌ها را به کفاشیان منتقل کند.

غیاثی با دفاع از عملکرد تاج به عنوان رییس سابق کمیته‌ داوران ادامه داد: زمانی که او رییس کمیته‌ داوران بود بیش از چهار میلیارد که معوقات داوران بود به آنها پرداخت شد و به هر نحوی که بود از طریق کفاشیان که بخش مهمی از این پول را تهیه کرد و همچنین از طریق وزارت ورزش و جوانان معوقاتداوران را پرداخت کرد.

وی همچنین گفت: زمانی که فغانی به عنوان نماینده جامعه داوری برای حضور در جام جهانی انتخاب شد، چه کسی پول ست گوشی تیم داوری را فراهم کرد؟ این تاج بود که این کار را انجام داد. اگر ضعفی در دپارتمان داوری ما وجود دارد، ربطی به تاج ندارد.

عضو سابق کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال با بیان این که دوره ریاست تاج بهترین دوره کمیته‌ داوران بود، افزود: زمانی که تاج رییس و عسگری نایب رییس بود ما هیچ مشکلی در بحث چیدمان و سایر مسائل در کمیته‌ داوران نداشتیم. حرف من این است که نباید کسانی را که به جامعه داوری خدمت می‌کنند فراری دهیم. تاج هیچ گونه تشنجی در جامعه داوری ایجاد نکرده است.

غیاثی با انتقاد از کسانی که از عملکرد داوری دفاع می‌کنند، اظهار کرد: اشتباه‌های داوری اظهر من الشمس است. حتی اعضای کمیته‌ داوران نیز برای این اشتباه‌ها در برنامه‌های کارشناسی به خصوص در برنامه «90» صحه می‌گذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *