خسروی: تاج جامعه داوری را متشنج می‌کند

علی خسروی

کارشناس داوری فوتبال با انتقاد شدید از مهدی تاج، مصاحبه‌های رییس سازمان لیگ را عامل ایجاد تشنج در جامعه داوری دانست و از مسئولان داوری خواست پاسخ این صحبت‌ها را بدهند.

به گزارش وب سایت نود،  پس از آن که مهدی تاج رییس سازمان لیگ فوتبال خواهان برخورد با داوران پراشتباه شد، علی خسروی، پیشکسوت داوری با انتقاد شدید از تاج اظهار کرد: مصاحبه‌های ایشان در چند روز اخیر جو جامعه داوری را متشنج می‌کند. تاج اعلام کرده که در چینش داوران دخالت ندارد ولی فراموش نکنیم که تاج زمانی نایب رییس اول فدراسیون فوتبال بود و زمینه‌ساز جانشینی حسین عسگری به جای مسعود عنایت شد و سپس خودش ریاست کمیته داوران را بر عهده گرفت.

وی ادامه داد: پس از گذشت چهار سال از تغییر عنایت و آمدن عسگری و اصفهانیان، حالا تاج چه پاسخی برای جامعه داوران و فوتبال دارد که با چنین مصاحبه‌هایی به جای آرامش دادن به جامعه داوری آن را متشنج می‌کند؟

خسروی در ادامه به “ضعف سازمان لیگ در برنامه‌ریزی بازی‌ها” اشاره کرد و افزود: یک تیم در ۱۰ روز چهار بازی می‌کند و زیر فشار قرار می‌گیرد و تیم دیگر اصلا بازی نمی‌کند. سازمان لیگ هم برای آن که مورد انتقاد مربیان قرار نگیرد توپ را به زمین داوران می‌اندازد. اگر تاج مدعی است که به شرافت داوران خدشه وارد نمی‌کند پس چه دلیلی دارد که وقتی اکثر داوران اشتباه نداشته‌اند چنین مصاحبه‌هایی می‌کند؟

وی ادامه داد: از کارشناس داوری هم که گفتند تاج می‌تواند درباره وضعیت داوری نظر دهد گلایه دارم. اصفهانیان با حکم کفاشیان رییس کمیته داوران شده و حکم عسگری را هم محمدنبی داده و اکنون اسدی مسئول مستقیم اوست. چرا تاج به جای مصاحبه با این دو نفر جلسه نگذاشت؟

خسروی افزود: تعجب می‌کنم که چرا مسئولان داوری پاسخ تاج را نمی‌دهند؟ آیا بودن در راس کاری اینقدر ارزش دارد که حق زیر مجموعه‌شان را نادیده بگیرند؟

وی درباره لزوم برخورد با داوران پراشتباه هم گفت: به نظرم اگر داوری اشتباه موثر و مکرر داشت باید یک نیم فصل محروم شود تا از نظر روحی و روانی خود را بسازد.

این کارشناس داوری همچنین گفت: چه انتظاری داریم که داوران مجانی قضاوت کنند؟ آن‌ها حتی ایاب و ذهاب سفرهای زمینی‌شان را هم از جیب خود می‌دهند. چند داور جوان هم وارد فهرست بین‌المللی شده‌اند و باید فرصت کار داشته باشند. کمیته و دپارتمان هم چهار سال است که با هم اختلاف شدید دارند و این مسئله به داوری لطمه زده است.

وی افزود: اصفهانیان با ممبینی و مسعود مرادی تصمیم گرفتند که ابراهیم میرزابیگی را به جای عسگری بنشانند ولی به جای عمل به تعهد از عسگری حمایت کردند. اگر قرار به جایگزینی است باید انجام شود و اگر قرار نیست باید از عسگری حمایت کنند.

خسروی ادامه داد: داوران فوتسال گفته‌ بودند نمی‌خواهند قضاوت کنند چون پول نگرفته‌اند. به داوران ساحلی و بانوان هم پول نداده‌اند. داوران نوجوانان، نونهالان و امید هم چهار سال است که پول نگرفته‌اند. فدراسیون ۵ تا ۷ میلیارد تومان به داوران بدهکار است.

وی در پایان گفت: علیرضا منصوریان را دوست دارم ولی از او انتقاد می‌کنم. درست است که در بازی تیمش اشتباهی شده است ولی او باید خویشتندار باشد. اگر بین او و قلعه‌نویی اختلاف هست نباید ترکش آن به داوران بخورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *