سهرابی: داوران احساس می‌کردند کسی به فکرشان نیست

علیرضا سهرابی داور فوتسال

سهرابی که به نمایندگی از داوران در جلسه امروز با رئیس کمیته فوتسال حضور داشت در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس دراین‌باره گفت: داوران فوتسال از سال 91 حقوق‌ خود را دریافت نکرده‌ بودند و مبلغ حق‌الزحمه آنها پایین بود، ایاب و ذهاب آنها دیده نمی‌شد و به همین دلیل به نوعی متضرر می‌شدند. همچنین به دلیل حساسیت مسابقات، فشار زیادی به داوران وارد می‌شد، مضاف بر اینکه برخی تیم‌ها که می‌باختند فشار زیادی را به داور وارد می‌کردند. همین موضوع باعث شد که آنها پیگیر باشند که آیا کسی به فکر مطالبات آنها هست یا نه، و احساس می‌کردند که کسی به فکرشان نیست.

وی افزود: این باعث شد که آنها نامه‌ای تنظیم کنند و به فدراسیون بیایند و موضوع رسانه‌ای شود. بعد از این مسائل، آقای اصفهانیان با من تماس گرفت که موضوع چیست. رئیس کمیته داوران گفت که ما برای داوران فوتسال، ردیف بودجه‌ای در بخش آموزش و هزینه‌ها در نظر گرفته‌ایم که در هیات‌رئیسه فدراسیون مصوب شده و قرار است حقوق داوران خارج از لیگ برتری، دوبرابر شود و این به سازمان لیگ برتر فوتبال ابلاغ شده، غافل از اینکه ما زیر نظر سازمان لیگ فوتسال هستیم و این ابلاغ به آنجا نرفته و اصفهانیان وقتی متوجه این موضوع شد، گفت که با افتخاری صحبت می‌کند که به این موارد رسیدگی می‌شود.

سهرابی یادآور شد: افتخاری هم طبق گفته خودش، وقتی نامه را دیده، در حمایت از داوران و پیگیری کار آنها، پیش کفاشیان رفته و خواسته‌های داوران را به حق دانسته و خواستار پیگیری آن شده است. در این بین اصفهانیان هم با من تماس گرفت و خواست که جلسه‌ای در حضور افتخاری داشته باشیم و به من تکلیف شد به عنوان نماینده داوران در آن حضور داشته باشم که با کسب اجازه از بزرگان داوری و ناظران فوتسال به عنوان عضو کوچکی از این خانواده در جلسه‌ای که در حضور افتخاری و بهمن غفاری (به نمایندگی اصفهانیان و کمیته داوران) و آرش جابری دبیر سازمان لیگ برگزار شد حضور پیدا کنم. این جلسه در دفتر افتخاری در وزارت ورزش برگزار شد و خودم دیدم که او صبح و بعداظهر با مدیران کل استان‌ها جلسه داشت و در فاصله زمان استراحت و ناهار، با ما جلسه گذاشت که این نشان می‌دهد او پیگیر مطالبات داوران است.

این داور بین‌المللی فوتسال با اشاره به مصاحبه اخیر افتخاری که باعث عصبانیت بیشتر داوران شده بود، خاطرنشان کرد:‌ او گفت که در این مصاحبه اصلا منظورش داوران فوتسال نبوده و درواقع شکل حرکت داوران را نامناسب و دور از شأن داوران فوتسال ایران دانسته است. او اعتقاد داشت باید افرادی به نمایندگی از داوران و ناظران با حضور در دفتر کاری او، پیگیر موضوع می‌شدند. به هر شکل فشار روی داوران زیاد بوده و افتخاری می‌گفت که برخی ممکن است از چنین رفتارهایی سوءاستفاده کنند و این موضوع شئونات داوران را زیر سوال می‌برد.

وی در مورد اینکه درنهایت مطالبات داوران به کجا کشید،‌ تصریح کرد: افتخاری گفت که تمام حقوق داوران را قبول دارد و در این مورد با کفاشیان صحبت کرده که چون فدراسیون در شرایط بد مالی است، اولین پولی که بیاید، با آن معوقات داوران پرداخت می‌شود. همچنین افتخاری خبر نداشت که حامی مالی داوران سهمی که باید به سازمان لیگ بابت تامین البسه داوران، آموزش و … پرداخت می‌کرده را نداده و افتخاری گفت که شخصا پیگیر این موضوع خواهد بود و بحث افزایش دستمزد و ایاب‌وذهاب داوران، ناظران و نمایندگان را در جلسه بعدی سازمان لیگ پیگیری خواهد کرد تا به صورت لایحه درآید و من هم به عنوان نماینده داوران در آن حضور داشته باشم و این لایحه را به هیات رئیسه فدراسیون و کفاشیان بدهند تا این موضوع از طرف اصفهانیان و همچنین دکتر دبیری که نماینده فوتسالی‌ها در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است،‌ پیگیری شود تا حق و حقوق داوران با توجه به تورم، به روز شده و همچنین قبل از لیگ برتر هر سال،‌ کلیه معوقات داوران تسویه شود.

سهرابی در خصوص داورانی که نام آنها به دلیل اعتراض از لیست قضاوت کنندگان هفته بیست‌ودوم خارج شده، گفت: سوءتفاهم‌هایی بود و هرگز بحث رودررویی نبوده و همه در یک راستا حرکت می‌کنیم. قرار شد همه چیز به خیر و خوشی تمام شود و این وسط کسی متضرر نشود.

وی در پایان یادآور شد: باید از کفاشیان، افتخاری و اصفهانیان تشکر کنم که پیگیر مطالبات داوران هستند و از آنها حمایت می‌کنند و همچنین از آرش جابری که سعی کرد با واسطه‌گری موضوع ختم به خیر شود. داوران فوتسال را نیز دعوت به آرامش می‌کنم تا این هفته شاهد قضاوت‌های خوبی از سوی آنها باشیم و این باعث سربلندی جامعه داوری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *