عسگری: اشتباه‌های داوران از پیش طراحی شده نیست

حسین عسگری سرپرست کمیته داوران

رئیس دپارتمان داوری گفت: اشتباه‌های داوران از پیش طراحی شده نیست، می‌توانیم با آمار دقیق صحت حرف‌های خود را ثابت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین عسگری در ابتدا درباره اعتراض‌ها به نحوه داوری بازی‌ها، گفت: بدون شک این اعتراضات به عملکرد خود داوران بر می‌گردد و همانطور که در کل جامعه فوتبال هر شخصی اشتباهاتی انجام می‌دهد، داوران هم دچار اشتباهات می‌شوند و به هیچ وجه این اشتباهات را منکر نمی‌شویم.
وی ادامه داد: آنچه در چند روز اخیر باعث تاسف شده است نحوه اعتراض افرادی است که از نظر اخلاقی خوش سابقه هستند، اما مطالبی سراسر کذب و اتهام را نسبت به داوری بیان می‌کنند. به هیچ وجه اشتباهات داوری طراحی شده نیست و اینکه چرا این افراد زمانی که اشتباهات داوری به سودشان است صحبتی نمی‌کنند اما موقعی که از اشتباهات سهوی متضرر می‌شوند بدترین صحبت‌ها را درباره تشکیلات داوری کشور انجام می‌دهند.
عسگری افزود: همه باشگاه‌ها باید این را بدانند که اشتباهات داوری سمت و سو ندارد و حتی برای اثبات این قضیه حاضریم با ارائه آمار، تیمی که مدعی است همیشه از اشتباهات داوری ضرر کرده را نسبت به عدم این موضوع قانع کنیم. در واقع اشتباهات داوری پیش آمده اما بصورت دو طرفه است و همیشه به سود یا به ضرر یک تیم نیست.
وی همچنین درباره چرایی وقوع اشتباهات داوری بخصوص در هفته اخیر لیگ برتر گفت: درباره داوری بازی‌های هفته اخیر اظهار نظر نمی‌کنم چراکه فیلم بازی‌ها هنوز به دستمان نرسیده است. لازم است به همه مسئولان تیم‌ها تاکید کنم که ما داور جدیدی برای این بازی‌ها درنظر نگرفته‌ایم و همان داورانی که در دور رفت بازی‌ها قضاوت کردند در دور برگشت هم به قضاوت می‌پردازند. نکته‌ای که در این بین وجود دارد حساسیت بالای دیدارهای دور برگشت است و این موضوع باعث شده تا اعتراضات بیشتر شود.
وی در ادامه بیان کرد: البته اثبات اشتباهات تصمیم گیری داوران هم نباید باعث اینگونه اظهار نظرهای به دور از انصاف و جوانمردی شود و تحت هیچ شرایطی چنین جوسازی‌هایی نسبت به داوری دوستانه و اخلاقی نیست. اتفاق جالبی که به عنوان یک روش در فوتبال کشورمان عادت شده و حتی مشخص نیست بر اساس چه منطقی شکل می‌گیرد این است که هم تیم برنده و هم تیم بازنده معتقد است داوری به ضررشان بوده است.
عسگری درباره اقداماتی که کمیته و دپارتمان داوری در راستای به حداقل رساندن اشتباهات داوری باید انجام دهد اینگونه توضیح داد: تا جایی که به ما به عنوان تشکیلات داوری کشور مرتبط است کارهای خود را کامل انجام داده‌ایم. ما پیش از شروع فصل و همینطور در نیم فصل کلاس‌های توجیهی داوری را برگزار کردیم و طی آن به تفاسیر قوانین و بررسی صحنه های خطا پرداختیم. اما باز هم شاهد بروز اشتباهات هستیم چراکه تصمیم گیری‌های اشتباه توسط هر شخصی از جامعه فوتبال و همچنین داوران ممکن است رخ دهد بطوری که در جام ملت‌های آسیا هم این موضوع را همه دیدند.
وی ادامه داد: تمام سعی و تلاش ما رفع مشکلات است اما باید قبول کرد که با تعداد مشخص داوری که داریم به همان میزان هم برنامه های آموزشی را پیش می‌بریم و به هیچ وجه با اعتراضات دور از انصاف و هجمه سازی نمی‌توان راه داوری را در مسیر درست قرار داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *