نادر جعفری: دپارتمان باید براساس سه محور، عدالت محوری، کارآمدی و پاسخگویی فعالیت کند

نادر جعفریگزینه ریاست دپارتمان فدراسیون فوتبال گفت: داوری فوتبال ایران نیازمند بازنگری و پوست اندازی است.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از خبرگزاری فارس، نادر جعفری  در مورد حضورش به عنوان رئیس جدید دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال، گفت: با من برای حضور در این پست صحبت شده و به زودی قرار است این تغییرات انجام شود.

وی در مورد برنامه‌هایش برای داوری فوتبال، گفت: در حال حاضر اگر علیرضا فغانی را از جمع داوران کنار بگذاریم باید بگویم که داوری فوتبال ایران نیازمند بازنگری، خلاقیت و پوست اندازی است. خیلی‌ کارها باید برای داوری فوتبال انجام شود. یکی از مهم‌ترین این کارها کیفیت‌بخشی به قضاوت داوران است که برای رسیدن به این مهم نیاز به آموزش مستمر داریم.

جعفری با اشاره به حضور فریدون اصفهانیان در مورد رئیس کمیته داوران، یادآور شد: از او شناخت خوبی دارم همواره به صداقت و پاکی در داوری مشهور بوده و هست و می‌توانیم مجموعه خوبی با او داشته باشیم که به داوری کمک کند.

داور سابق فوتبال ایران در مورد اشتباه‌های تاثیرگذار داوران در لیگ برتر در هفته‌های اخیر، تصریح کرد: بخشی از اشتباه‌ها طبیعی است هر مسئولی که باشد این اشتباه‌ها رخ می‌دهد. همانطور که در جام جهانی و جام ملت‌ها هم شاهد اشتباه‌های داوران بودیم اما آنچه مهم است اینکه بتوانیم کیفیت داوری را ارتقا بدهیم و با آموزش مستمر ناظران و مدرسان داوری از میزان اشتباه‌های داوران به تدریج کم کنیم اما نمی‌توان اشتباه داوری در فوتبال را به صفر رساند زیرا در کار انسانی احتمال خطا همیشه وجود دارد.

جعفری در مورد خالی شدن فهرست داوران بین‌المللی در سال‌های اخیر، گفت: متاسفانه در سه چهار سال اخیر تغییراتی که در فهرست داوران بین‌المللی داشتیم خیلی مفید نبوده است و باید پروسه مناسبی را طی کنیم تا داوران مناسب و شایسته را در فهرست بین‌المللی قرار بدهیم.

وی با اشاره به سه محور اصلی در برنامه‌هایش، تاکید کرد: کمیته و دپارتمان داوری باید براساس سه محور، عدالت محوری، کارآمدی و پاسخگویی فعالیت کند.

جعفری در مورد اینکه اکنون چه نمره‌ای به داوری در فوتبال ایران می‌دهد، گفت: وضعیت اکنون قابل قبول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *