غیاثی: فشار روانی بر روی داوران در فوتبال ما بیش از اندازه است

سید رضا غیاثی

رضا غیاثی درباره عملکرد داوران در بازی‌ها اظهار داشت: درکل به هیچ وجه اشتباهات داوری قابل قبول نیست اما چرا این اتفاقات در فوتبال کشور ما بوجود می‌آید به این دلیل است که داوران ما همانند فغانی در جام ملتها و در بازی‌های خارجی قضاوت بسیار خبو و فوق العاده‌ای را از خود به اجرا می‌گذارد و دلیل قضاوت خوب این داوران به این بر می‌گردد که آنها یک بار عصبی از لحاظ روحی و روانی را دچار نمی‌شوند.

وی در ادامه افزود: اما همین داوران در بازی‌های فوتبال کشورمان در شب قبل از بازی در رسانه‌ها و مطبوعات مورد قضاوت قرار می‌گیرند و انگار که یک بار روانی به آنها تزریق می‌شود و شانه‌های آنها زیر بار سنگین خم می‌شود.

غیاثی تصریح کرد: همان طور که نظاره گر هستیم داور بازی استقلال و پیکان نیز اشتباهی را مرتکب شد که این موضوع برای داوری کشور ما خوب نیست.

پیشکسوت داوری درباره داوری بازی پرسپولیس – ملوان و اتفاقات حاشیه‌ای پنالتی پرسپولیسی‌ها گفت: در کل چشم داور نباید به پنالتی زن و دروازه بان باشد چرا که داوران قبل از بازی یک سری تصمیمات خاص خود را دارند و در این بازی به نظر من در صحنه پنالتی پرسپولیسی‌ها داور اول مقصر نبود چرا که کمک داور دوم این بازی مسئول تشخیص این صحنه بود و این داور نتوانسته که قضاوت خوبی را از خود به نمایش بگذارد.

وی افزود: طبق قانون ضربه پنالتی باید تکرار می شد و متاسفانه بازیکن تیم ملوان نیز روی خط دروازه نبود و آمدن پیش از اندازه آن به سمت جلو نیز خطا و باید این ضربه مجدد تکرار می شد.

غیاثی در پایان خاطر نشان کرد: بهتر است داوران برخورد‌های لازم در هر صحنه را با بازیکنان داشته باشند و به آنها اجازه اینگونه حرکات را ندهند و در کار گذشت نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *