اصفهانیان: عملکرد داوران را بررسی می‌کنیم

فریدون اصفهانیان

رییس کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال می‌گوید تا زمانی که انسان در فوتبال قضاوت کند اشتباه وجود خواهد داشت.

فریدون اصفهانیان درباره اشتباه‌های داوری در دیدار استقلال مقابل پیکان، اظهار کرد: متاسفانه این بازی را نتوانستم ببینم. با توجه به این که با ناظر بازی صحبت کردم او به من گفت که در صحنه گل استقلال هیچ گونه خطایی صورت نگرفته است.

او در ادامه با انتقاد به مربیان لیگ گفت: مگر ما در کار شما دخالت می‌کنیم که شما هر هفته به خود اجازه می‌دهید در مورد مسائل داوری صحبت کنید. داوران ما به دقت کارشان را انجام می‌دهند و دوست ندارند هیچ اشتباهی رخ دهد، اما مربیان و اعضای کادرفنی به راحتی درباره مسائل داوری اظهار نظر می‌کنند. ما این موضوع را وقتی به کمیته‌ انضباطی اعلام کردیم از آنها خواستیم تا برخورد جدی‌تری با معترضان داوری انجام دهند. نمی‌شود هر کسی به راحتی درباره اشتباه‌هات داوری صحبتی کند.

وی تاکید کرد: داوران ما وقتی به زمین مسابقه می‌روند با این تفکر سوت آغاز بازی را می‌زنند که بهترین عملکرد را داشته باشند و قضاوت عادلانه‌ای را انجام دهند. آنها تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا هیچ تیمی از تصمیمات آنها متضرر نشود. همان طور که مربیان برای آماده سازی تیم‌هایشان تلاش می‌کنند ما هم کلاس‌های داوری و همین طور باز آموزی برگزار می‌کنیم تا داورانمان را آماده حضور در مسابقات کنیم. من از گفتن این جمله که “اشتباه‌هات داوری جزو فوتبال است” بیزارم، اما به واقع تا زمانی که انسان در فوتبال قضاوت می‌کند اشتباه‌ وجود خواهد داشت. شما بازی‌های مهم جهان را هم نگاه کنید می‌بینید که در همه دنیا اشتباه‌های داوری وجود دارد.

رییس کمیته‌ داوران در ادامه درباره قضاوت علیرضا فغانی در دیدار استقلال مقابل سایپا هم گفت: فغانی فینال جام ملت‌های آسیا را سوت زده است و از نظر AFC و فیفا یکی از بهترین داوران است. واقعا جای سوال است که چطور ما داوران خودمان را قبول نداریم، اما فیفا و AFC داوران ما را قبول دارند.

اصفهانیان در پایان خاطر نشان کرد: ما عملکرد داوران را بررسی می‌کنیم و هر هفته به آنها نمره می‌دهیم. اگر نمره داوری کم باشد او را محروم می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم تا چند هفته قضاوت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *